تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۲:۳۰
بازدید: ۳۴۱
کد خبر: ۳۰۰۰۷۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
یادداشت اختصاصی مدیر تامین مالی و سبد سهام تاصیکو؛

زغال سنگ پروده طبس یکی از شرکت‌های پرظرفیت بازار سرمایه است

‌می‌متالز - شرکت زغال سنگ پروده طبس با نماد بورسی کزغال یکی از شرکت‌های مدیریتی هلدینگ صدر تامین است که ۵۷% سهام این شرکت در اختیار تاصیکو قرار دارد. بی راه نیست اگر بگوییم این شرکت نه تنها یکی از شرکت‌های پرظرفیت هلدینگ صدر تامین، بلکه یکی از شرکت‌های پرظرفیت بازار سرمایه است.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی تاصیکو، کزغال در سال ۱۴۰۱ عملکرد بسیار خوبی در زمینه‌ی تولید داشت که نمونه‌ی آن تولید بالغ بر ۷۰۰ هزار تن کنسانتره‌ی زغال سنگ بوده که علی رغم قیمت‌گذاری دستوری که در این صنعت شاهد آن هستیم سود قابل توجهی را محقق کرده است.

می‌توان گفت اهمیت این شرکت زمانی بهتر درک می‌شود که متوجه باشیم شرکت زغال سنگ پروده طبس بالغ بر ۴۰% زغال سنگ کشور را تامین می‌کند و عملا ادامه‌ی حیات شرکت‌های بزرگی همچون ذوب آهن وابسته به این شرکت است. شرکتی که از لحاظ دانش فنی هاب منطقه خاورمیانه است و سطح دانش فنی معناداری را در این شرکت می‌توان متصور بود.

سهم کزغال در سال ۱۴۰۱ توانست رشد بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارد و در کنار تقسیم سود ۹۰ درصدی، عایدی خوبی را متوجه سهامداران خود کرده است. ضمن اینکه چندین طرح توسعه‌ای در دستور کار شرکت قرار دارد و همچنین چندین طرح توسط این شرکت به هلدینگ صدر تامین ارائه شده که امیدواریم با پیشبرد آن‌ها و افزایش سرمایه که امسال محقق خواهد شد قابلیت‌های این شرکت را بیش از پیش شکوفا کنیم و با بهره‌گیری از معادن ممتاز و نیرو‌های متخصص منطقه، کمبود این ماده که دغدغه‌ی ملی‌ست و اهمیت ویژه برای سهامداران دارد را رفع کنیم. اطمینان داریم با حرکت بر این مدار، سودآوری خوبی را برای سهامدارانمان به عرصه خواهیم گذاشت.

سیاست تاصیکو علی‌رغم حمایت همه جانبه از طرح‌های سرمایه‌گذاری این شرکت در کنار تامین منابع مالی، حمایت از قیمت منصفانه‌ی این سهام خواهد بود. با توجه به گزارشاتی که در دست ماست این سهم هنوز از قیمت ذاتی خود عقب است و با توجه به اینکه شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین همواره حمایت ۱۰۰ درصدی خود را از این شرکت نشان داده به سهامداران اطمینان می‌دهیم که تاصیکو حمایت لازم و کافی را از شرکت زغال سنگ پروده طبس خواهد کرد.

*محسن بهزادی صوفیانی - مدیر تامین مالی و سبد سهام تاصیکو

منبع: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

عناوین برگزیده