تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۴۵
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۲۹۶۰۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار سمنان:

درآمد گمرک استان امسال ۶۷۵ درصد افزایش یافت

‌می‌متالز - هاشمی گفت: شاخص‌های اقتصادی استان در سال ۱۴۰۱ رشد مطلوبی ثبت کرد به طوری که درآمد گمرکی افزایش ۶۷۵ درصد داشت.

به گزارش می‌متالز، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در نشست کارگروه توسعه صادرات استان سمنان افزود: درآمد گمرک استان در ۱۱ ماه سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل، بالغ بر ۶۷۵ درصد رشد داشت.

وی بیان کرد که صادرات استان سمنان از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان بهمن نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ در شاخص ارزش دلاری ۲۸ درصد افزایش داشت و ۵۰ کالای اساسی تولید استان به بیش از ۳۵ کشور درمناطقی مانند حاشیه خلیج فارس، آسیای میانه و همسایگان صادر شد.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه ۵۰ صادرکننده عمده استان سمنان کالا‌های مختلف تولیدی خود را صادر می‌کنند، ابراز داشت: ضرورت دارد تا کالا‌های تولیدی در استان با محوریت گمرک استان صادر شود و از طریق کمرگ دیگر استان‌ها کار صادرات انجام نشود تا استان از منافع این مساله بهره‌مند گردد.

وی ادامه داد: مباحث مرتبط با صادرات محصولات کشاورزی استان نیز به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

هاشمی بیان کرد: مباحث و مسائل تولیدکنندگان در استان در حوزه صادرات بررسی و رسیدگی خواهد شد، توجه به امر توسعه صادرات، اتفاقات بسیار ارزنده و خوبی را برای استان به همراه دارد.

استاندار سمنان همچنین در نشست ستاد تنظیم بازار استان سمنان عنوان کرد: بحث تامین میوه مورد نیاز شب عید و همچنین کالا‌های اساسی مردم در ماه مبارک رمضان در دستور کار ستاد تنظیم بازار استان قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداران دقت داشته باشند اولویتی مهم‌تر از نظارت بر بازار در ایام پایانی سال، تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان وجود ندارد، یادآورشد: نظارت بر بازار از مراکز شهرستان‌ها و شهر‌ها تا روستا‌ها به صورت ویژه و مستمر در دستور کار باشد.

وی افزود: شهرداری‌ها همکاری لازم را در خصوص برپایی بازارچه‌های عرضه میوه و تره بار در سطح شهر با ستاد تنظیم بازار داشته باشند.

استاندار سمنان گفت: با توجه به فرارسیدن ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز و همچنین ماه مبارک رمضان، تمهیدات لازم برای دسترسی مردم و مسافران به نان اتخاذ و فهرست نانوایی‌های کشیک اعلام شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده