تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۹
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۲۹۵۷۹۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کاهش خام‌فروشی‌ها با پا گرفتن واحد‌های فرآوری/ صادرات سمنان به ۳۵کشور

‌می‌متالز - استاندار سمنان از سمنان به عنوان استانی با تنوع بالای معدنی نام برد و گفت: تلاش ما بر پاگرفتن واحد‌های فراوری و زمینه سازی برای فرآوری بیشتر با هدف کاهش خام‌فروشی‌های معدنی است.

به گزارش می‌متالز، سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ۲۲ اسفندماه در جلسه شورای معادن اظهار کرد: زمینه فرآوری در معادن در سطح استان باید برای جلوگیری از خام فروشی فرآهم شود.

وی با اشاره به هدفگذاری برای تحقق رشد بیش از هشت درصدی در استان تصریح کرد: فرآوری در معادن قطعا در رشد اقتصادی استان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

استاندار سمنان با اشاره به وظیفه حاکمیت در تامین زیرساخت‌ها خاطرنشان کرد: مسائل و مباحث مرتبط با تامین آب، زیرساخت و سایر موارد معادن بررسی و رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات برخی معادن در این استان بیان کرد: اقدامات لازم و مناسب برای جلوگیری از غیرفعال شدن واحد‌های معدنی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار سمنان همچنین گفت: درآمد گمرک استان در ۱۱ ماه سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل، بالغ بر ۶۷۵ درصد رشد داشته است.

وی گفت: صادرات استان طی ۱۱ ماه سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ در حوزه ارزش دلاری ۲۸ درصد رشد داشته است.

وی افزود: ۵۰ کالای اساسی تولید استان به بیش از ۳۵ کشور حاشیه خلیج فارس، آسیای میانه و همسایگان صادر می‌شود.

هاشمی عنوان کرد:۵۰ صادر کننده عمده در سطح استان کالا‌های مختلف تولیدی خود را صادر می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه ضرورت دارد تا کالا‌های تولیدی در استان با محوریت گمرک استان صادر شود، تصریح کرد: مباحث مرتبط با صادرات محصولات کشاورزی استان نیز به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

استاندار سمنان با بیان اینکه مباحث و مسائل تولید کنندگان در استان در حوزه صادرات بررسی و رسیدگی خواهد شد، گفت: توجه به امر توسعه صادرات، اتفاقات بسیار ارزنده و خوبی را برای استان به همراه دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده