تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۵۶
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۲۹۵۸۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بانک مرکزی اعلام کرد

فعلاً دلار ۲۸۵۰۰ مبنای محاسبه گمرک باشد

‌می‌متالز - بانک مرکزی در نامه‌ای به گمرک نرخ ارز مبنای محاسبه حقوق ورودی را اعلام کرد.

به گزاش می‌متالز، «بازگشت به نامه موضوع اعمال نرخ ارز مبنای محاسبه ارزش گمرکی کاتلا‌های وارداتی و صادراتی موارد ذیل به استحضار می‌رساند:
۱- در خصوص نرخ ارز مبنای محاسبه ارزش گمرکی کالا‌های وارداتی با هماهنگی بخش فناوری اطلاعات آن سازمان نرخ ۲۸۵۰۰۰ ریال از تاریخ ۹ اسفند ۱۴۰۱ تا کنون از طریق سرویس دریافتی از سامانه ets به آن سازمان ارسال شده است همچنین این نرخ در پایگاه اطلاع رسانی fxmamarketrate.cbi.ir نیز روزانه منتشر شده و قابل روئیت می‌باشد.
۲- نرخ فروش حواله برای تمام ارز‌ها در سامانه ets و یا در پایگاه اطلاع رسانی fxmamarketrate.cbi.ir به عنوان مبنای تعیین ارزش گمرکی کالا‌های صادراتی نیز مد نظر قرار گیرد».

در راستای حقوق مطالبه گری و اطلاع رسانی خود، خبر تغییر یکباره نرخ ارز در گمرک را رسانه‌ای و سوالاتی را در این خصوص مطرح نمود.

به نظر می‌رسد با توجه به لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور و مصاحبه اخیر رییس کمیسیون اقتصادی، این نرخ در سال ۱۴۰۲ به صورت شناور تغییر کند.
مشخص نیست آیا گمرک نسبت به استرداد مبالغ اضافی پرداختی صاحبان کالایی که ظرف چند روز با نرخ جدید گمرک اظهارنامه تنظیم کردند اقدام خواهد کرد یا خیر؟!
به نظر می‌رسد این اقدام بانک مرکزی در راستای اقدامات دیگر برای کاهش نرخ ارز در کشور به دلیل آثار روانی به وجود آمده اتفاق افتاده باشد.

در زیر تصویر نامه بانک مرکزی به گمرک آمده است:

فعلاً دلار ۲۸۵۰۰ مبنای محاسبه گمرک باشد

منبع: بولتن نیوز

عناوین برگزیده