تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۰۷
بازدید: ۵۹
کد خبر: ۲۹۵۷۶۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اشتغال ۳۶۹ نفر با احیای ۴۸ واحد معدنی در خراسان جنوبی

‌می‌متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت خراسان جنوبی گفت: مشکلات ۴۸ واحد معدنی در استان رفع و با فعال شدن دوباره آنها، زمینه اشتغال برای ۳۶۹ نفر نیز فراهم شد.

به گزارش می‌متالز، غنای ذخایر زیر و روی زمینی معدنی خراسان جنوبی را به عسلویه معدنی مبدل کرده است، اما با وجود بهره مندی از این کان‌های زیر زمینی متنوع، چون هنوز پا در میدان بهره برداری این منابع غنی نگذاشته است بهره و نصیبی چندانی از این همه ثروت خدادادی ندارد و بیشتر مواد معدنی استان به صورت خام از استان و کشور خارج می‌شود.

همین خام فروشی سبب شده تا ارزش افزوده این منابع خدادادی که به بیش از ۸۰۰ واحد معدنی می‌رسد نصیب دیگران نقاط کشور و جهان شود و برخی از معادن نیز به دلایلی، چون نبود زیرساخت، بازار فروش، فرسودگی ماشین آلات و نداشتن مدیر قوی از چرخه تولید خارج شود.

اما در این سال که دولت همتش را بر خروج این واحد‌های معدنی از حالت رکود گذاشته خراسان جنوبی هم از این همت بی بهره نبوده است و ۴۸ معدن نیمه فعال و راکد آن دوباره به چرخه تولید مواد معدنی بازگشته اند.

آن طور که حجت ایمان طلب، معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: امسال ۴۸ معدن در استان با سرمایه گذاری اولیه ۵۰ میلیارد تومان به چرخه تولید بازگشت و احیا شد.

وی دلیل رکود و خروج این واحد‌های معدن را از چرخه تولید نبود مدیریت، زیرساخت ها، بازار فروش و فرسودگی ماشین آلات اعلام کرد و ادامه داد: ذخیره قطعی این معادن ۲۳ میلیون تن است.

به گفته وی با رفع مشکلات این معادن و فعال شدن دوباره آنها، زمینه اشتغال برای ۳۶۹ نفر نیز فراهم شد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیشترین معادن احیا شده مربوط به شهرستان‌های قاینات و نهبندان است افزود: این معادن بیشتر در زمینه مواد معدنی بنتونیت و انواع سنگ‌های تزئینی و ساختمانی است.

ایمان طلب، مساحت این معادن را ۱۳۹ کیلومتر مربع اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده