تاریخ: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۱۳
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۲۹۵۸۱۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:

موضوع فرآوری مواد معدنی؛ از مطالبات جدی استان است

‌می‌متالز - استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: موضوع فرآوری مواد معدنی، از مطالبات جدی و همیشگی استان است.

به گزارش می‌متالز، جواد قناعت، امروز شنبه ۲۰ اسفند در مراسم آغاز عملیات اجرایی واحد فلورین اسید نهبندان، اظهار کرد: با عنایت به اینکه ظرفیت‌های معدنی فراوانی در استان داریم، موضوع فرآوری مواد معدنی از مطالبات مردم و گروه‌های مرجع است.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه در دولت سیزدهم شاهد کار‌های نو و جدیدی هستیم، تصریح کرد: اگر چه در حال برداشتن قدم‌های اول هستیم، اما با ورود خوبی که داشتیم، کار‌های بزرگی را انتظار داریم.

استاندار با اشاره به ویژگی‌های ارزشمند شرکت پارت گوال، اظهار کرد: ایجاد واحد تولید فلورین اسید، اقدام ارزشمندی است که نیاز کشور را برطرف می‌کند.

قناعت یادآور شد: در حال حاضر برای تأمین این محصول ما محتاج آن سوی آب هستیم، اما با اجرای این پروژه در نهبندان جزو صادرکننده‌ها خواهیم بود.

وی با تأکید بر ضرورت همراهی و تعامل دستگاه‌ها با این پروژه و سرمایه گذاران مرتبط، گفت: کار‌ها باید به نحو احسن انجام شود تا این فرصت را از دست ندهیم؛ در حوزه تأمین زیرساخت‌ها، کمک می‌کنیم تا شرایط برای اجرای این پروژه تسهیل شود.

استاندار از اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای پست ۴۰۰ کیلوولت نهبندان گفت و اظهار کرد: این پروژه ۷ شهریور ماه امسال کلنگ زنی شد و با سرعت در حال انجام است.

قناعت از بازدیدی که دهه فجر از این پروژه داشته گفت و خاطرنشان کرد: کار پیشرفت خوبی دارد و اقدامات قابل تحسین است.

وی یادآور شد: انتظار این است که با همت مدیران استانی و شهرستانی، در سفر بعدی شاهد تغییرات خوبی در این پروژه فلورین اسید باشیم.

قناعت، همچنین در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی واحد فلورین اسید نهبندان و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: چنانچه کار بر اساس برنامه زمان بندی و بدون هیچ مشکلی پیش برود، شهریورماه سال آینده، شاهد افتتاح فاز یک این پروژه خواهیم بود.


افتتاح فاز یک واحد تولیدی فلورین اسید نهبندان در سال آینده


استاندار خراسان جنوبی از افتتاح فاز یک واحد تولیدی فلورین اسید نهبندان در شهریور ماه سال ۱۴۰۲ خبر داد و تصریح کرد: با افتتاح فاز یک، عملیات اجرایی فاز ۲ این واحد تولیدی آغاز خواهد شد.

وی، خام فروشی را از دغدغه‌های اصلی استان برشمرد و گفت: تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش افزوده از محصولات به ویژه مواد معدنی از مطالبات جدی استان است.

قناعت با اشاره به اینکه در گذشته در این زمینه اقداماتی صورت گرفته، اما کم و اندک است، ادامه داد: با استقرار دولت سیزدهم در کنار فعال کردن معادن راکد و نیمه فعال، بحث ایجاد زیرساخت‌های فرآوری معادن به صورت ویژه هدف گذاری شد.

وی با تأکید بر اینکه برای تحقق این هدف، جذب سرمایه گذاران توانمند در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: پارت گوال به عنوان مجری طری فلوین اسید از سرمایه گذاران توانمند و خوشنام با قابلیت‌های فراوان است.

استاندار با اشاره به نشست‌های متعددی که با این سرمایه‌گذار انجام شده است، گفت: از تمام مدیران درخواست داریم کمک کنند تا مبادا در روند اجرای این پروژه خللی ایجاد شود.

قناعت خاطرنشان کرد: مدیران باید پای کار باشند و شرایط را آماده کنند تا فاز یک این پروژه در زمان تعیین شده به بهره برداری برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده