تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۱۱
بازدید: ۷۵
کد خبر: ۲۹۵۳۴۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

برگزاری پنجمین جلسه شورای معادن خراسان جنوبی

‌می‌متالز - پنجمین جلسه شورای معادن استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و دبیری سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، پیگیری مصوبات جلسه قبل شورا و تصویب مصوبات جلسه کارشناسی ذیل شورا، گزارش اداره کل امور مالیاتی در راستای اقدامات صورت گرفته در خصوص جزء ۴ بند الف ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه پیرامون موضوع انجام گردش مالی خرید و فروش معادن در استان‌های محل ذخایر معدنی و استقرار دفاتر مالی و قانونی مربوطه در استان‌های مذکور از مهمترین محور‌ها و موضوعات مورد بحث اعضای شورا در این جلسه بود.

همچنین پیرامون موضوع اجرای جزء ۵ بند الف ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر اختصاص تا یک درصد فروش معادن و صنایع معدنی به جبران خسارت‌های احتمالی وارده به اهالی ساکن در منطقه و بخش کشاورزی آن‌ها و همچنین آسیب‌های عمومی میان اعضای شورا بحث و تبادل نظر شد.

بررسی درخواست دو معدن آهن و طلا استان در خصوص محاسبه حقوق دولتی معادن بر اساس استخراج واقعی در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ به دلیل موارد خارج از ید بر اساس تبصره ۷ ماده ۱۴ قانون معادن و بررسی مسائل و مشکلات شهرداری‌ها در بهره برداری از معادن در اختیار از دیگر دستور کار‌های پنجمین جلسه شورای معادن استان بود که مورد بررسی و تصمیم گیری اعضای شورا قرار گرفت.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده