تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۱۹
بازدید: ۷۲
کد خبر: ۲۹۹۸۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وصول ۱۳ هزار میلیارد تومان از درآمد‌های گمرک به سال ۱۴۰۲ منتقل شد

‌می‌متالز - بر اساس آمار‌ها حدود۱۳ هزار میلیارد تومان از ضمانت‌های پذیرفته شده در گمرک ایران طی سال ۱۴۰۱ در سال جاری وصول خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، یکی از سیاست‌های حمایتی در وزارت اقتصاد و گمرک ایران سازوکار پذیرش ضمانت نامه‌های گمرکی به جای وصول مستقیم حقوق و عوارض گمرکی است. بر اساس بخشنامه گمرک ایران شرکت‌های تولیدی و بازرگانی میتوانند از تسهیلات ضمانت نامه بانکی استفاده کنند. بر این اساس فعالان مجاز اقتصادی سطح یک از زمان اظهار کالا به گمرک میتوانند ضمانت نامه یک ساله ارائه کنند. این ضمانت نامه برای فعالان مجاز سطح دو ۹ ماه، برای فعالان مجاز سطح ۳، ۶ ماه و برای شرکت‌های دانش بنیان نیز از زمان اظهار کالا به گمرک ۹ ماه لحاظ شده است. این درحالی است که سایر شرکت‌های تولیدی از زمان اظهار حداکثر تا پایان سال مالی (سر رسید ۱۵ بهمن ماه) میتوانند از ضمانت نامه بانکی استفاده کنند.

تقریبا همین شرایط برای فعالان مجاز اقتصادی در بنگاه‌های بازرگانی نیز تکرار شده است. بر این اساس غیر از فعالان مجاز و شرکت‌های دانش بنیان سر رسید وصول ضمانت نامه‌های بانکی ارائه شده به گمرک ۱۵ بهمن ماه و برای شرکت‌های دانش بنیان و فعالان اقتصادی در صورتی که زمان اظهار در میانه سال باشد میتوان بر اساس جدول زیر حتی در سال بعد نیز حقوق ورودی سال قبل را تسویه کنند.

وصول ۱۳ هزار میلیارد تومان از درآمد‌های گمرک به سال ۱۴۰۲ منتقل شد
پیگیری‌ها نشان میدهد از حدود ۴۰ همت ضمانت نامه اخذ شده در گمرکات اجرایی، حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان از ضمانت‌های پذیرفته شده در گمرک ایران طی سال ۱۴۰۱ در سال جاری وصول خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده