تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۸
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۲۹۶۲۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ورناصری خبر داد؛

اعلام آمادگی شرکت سرمایه‌گذاری شستا برای سرمایه‌گذاری در حوزه انتخابیه

‌می‌متالز - نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس موفق به شکستن طلسم اجرای پروژه‌های عمرانی، اقتصادی، آموزشی، بهداشت و درمان و... در حوزه انتخابیه شده که در سنوات گذشته برای مردم رویایی بیش نبودند.

به گزارش می‌متالز، علیرضا ورناصری که با تلاش شبانه‌روزی زمینه حضور سرمایه‌گذاران را در حوزه انتخابیه فراهم کرده و اخیرا هلدینگ سرمایه‌گذاری شستا با حضور در منطقه برای احداث کارخانه تولید پاکت سیمان در شهرستان هفتکل اعلام آمادگی کرده است.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی با دعوت از معاونان رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور، مدیران کل تامین اجتماعی و مدیریت درمان استان خوزستان، معاونان و مدیران شعب ۴ شهرستان حوزه انتخابیه به بررسی مسائل و مشکلات مربوطه پرداخت و گفت: این هیئت ضمن بازدید از شعبه تامین اجتماعی مسجدسلیمان که سال ۹۸ بر اثر زلزله دچار حادثه شده بود و زمین مورد نظر برای احداث درمانگاه این شهر را تعیین کردند و از شهرک گردشگری گدارلندر نیز بازدید به عمل آورده‌‎اند.

ورناصری با بیان اینکه به دلیل تاخیر در ساعت پرواز سفر هیات اعزامی از تهران جلسه در مسجدسلیمان برگزار شد، گفت: این جلسه که بیش از ۴ ساعت به طول کشید عمده مسائل مربوطه اعم از زیر ساخت‌های مورد نیاز بهداشت و درمان، تامین اجتماعی و بازنشستگان را به صورت کلی مطرح و بررسی شده است.

وی با اشاره به اینکه نیاز‌های بخش درمان بیمارستان شفا از مهمترین مطالبات مردم است، اظهار کرد: نیاز به تامین پزشک متخصص بیهوشی، جراح عمومی، زنان، اطفال و قلب، احداث درمانگاه تخصصی در مرکز شهرستان مسجدسلیمان که قبلا مجوز صادر شده، اما بیش از ۵ ساله به علت مهیا نشدن زمین مورد نیاز ادامه کار متوقف شده است.

این نماینده مجلس مطرح کرد: تعمیرات اساسی اتاق عمل، ساخت فضای فیزیکی سایر بخش ها، آماده سازی سالن‌ها، تجهیزات فنی و تخصصی ازجمله سی. تی. اسکن، آندوسکوپی و آنژیوگرافی است، نیاز به نیروی انسانی در بخش‌های خدمات، تاسیسات و نگهبانی نیز در این جلسه مطرح شده است.

ورناصری خواستار احداث درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان‌های لالی و هفتکل با توجه به بالا بودن جمعیت بیمه شده شد و ادامه داد: تخصیص بودجه جهت نگهداری واحد‌های مسکونی به دلیل بالا بودن عمر ابنیه‌های آن‌ها چند سالی است که به همین صورت رها شدن نیز تصویب شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به بازسازی هرچه سریعتر ساختمان اداره شعبه تامین اجتماعی شهرستان مسجدسلیمان تاکید کرد و گفت: این ساختمان در زلزله سال ۹۸ تخریب شده و فعلا بلا استفاده است که خوشبختانه اعتبارات بازسازی آن جذب شده لذا باید بزودی شاهد آغاز عملیات ساخت آن باشیم.

ورناصری در این جلسه خواستار برقراری بیمه و افزایش سهمیه کارگران ساختمانی و بانوان قالیباف در شهرستان‌های مسجدسلیمان، لالی، هفتکل واندیکا شد و افزود: استقرار شعب تامین اجتماعی، انجمن‌ها و کانون بازنشستگان از مطالبات به حق مردم است که ضرورت دارد سازمان تامین اجتماعی با توجه به ضریب محرومیت شهرستان‌ها جهت تکمیل نیروی انسانی و تنظیم طرح توجیهی اقدامات لازم را انجام بدهد.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی از آمادگی شرکت سرمایه گذاری شستا در زمینه احداث کارخانه تولید پاکت سیمان جهت بسته‌بندی تولیدات کارخانه سیمان هفتگل و مسجدسلیمان، شهرک دامپروری درگلگیر و شهرک گردشگری گدارلندر خبرداد.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس با تاکید بر اقدام اساسی جهت احداث طرح دامپروری در بخش گلگیر و لزوم تسریع در روند این طرح به لحاظ میزان اشتغالزایی، گفت: سازمان آب و برق خوزستان با هلدینگ هگتا در زمینه توسعه گردشگری سرمایه‌گذاری کنند.

ورناصری به ثروت‌های نهفته، اما بلا استفاده در حوزه انتخابیه‌ای اشاره کرد و گفت: نعمت‌هایی مانند بزرگترین ذخایر آب شیرین، معادن فراوان، نفت، گاز و... که خداوند به این مناطق ارزانی کرده است باید کامل و جامع در راستای شکوفایی اقتصادی و اشتغال پایدار از آن‌ها استفاده شود.

وی با انتقاد از نبود شعبه تامین اجتماعی در شهرستان اندیکا، افزود: متاسفانه همشهریان ما باید برای انجام کوچک‌ترین کار اداری علاوه‌بر متحمل شدن هزینه‌های گزاف، خطرات احتمالی را نیز به جان می‌خرند.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه همچنین خواستار رسیدگی به مطالبات و مشکلات بازنشستگان تامین اجتماعی حوزه انتخابیه شد و اظهار کرد: شایسته نیست بازنشستگان شریف پس از پایان دوره خدمت مورد کم لطفی قرار بگیرند، بنابراین از مسئولان می‌خواهم با پرداخت تسهیلات کم بهره، رفاه و گردشگری به ۴ شهرستان امتیاز‌های ویژه‌ای اختصاص بدهند.

ورناصری بیان کرد: با توجه به وجود کارخانه‌های سیمان در دو شهرستان هفتکل و مسجدسلیمان و مطالعات قبلی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) براساس پیگیری‌های صورت گرفته احداث کارخانه تولید پاکت سیمان در مکان مناسب اجرایی شود.

وی مطرح کرد: گستردگی اندیکا و فاصله مکانی با شهرستان مسجدسلیمان ایجاد شعبه تامین اجتماعی در این شهرستان ضروری است، لذا احداث ساختمان شعبه و افزایش حداقل دو نفر نیرو انسانی توسط، اداره کل تامین اجتماعی و تهیه طرح توجیهی همراه با ضریب محرومیت شهرستان در این جلسه مصوب شده است.

این نماینده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت سرمایه گذار تامین اجتماعی (شستا) با توجه به پیگیری‌های قبلی جهت احداث دامپروری در بخش گلگیر شهرستان مسجدسلیمان اعلام آمادگی کرده خوشبختانه مراحل مطالعات آن انجام شده و با پیگیری‌های صورت گرفته، مجددا در دستور کار قرار گرفته که بعنوان یک طرح اشتغالزایی تا نتیجه نهایی دنبال خواهیم کرد.

ورناصری عنوان کرد: در این جلسه مقرر شد؛ با هماهنگی و تعامل مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان، مدیریت بیمارستان شفا و حمایت فرمانداری طی یک برنامه‌ریزی مناسب از پزشکان متخصص شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان در بیمارستان شفا استفاده شود.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی پرداخت بهای زمین پیش نهادی در محل فرمانداری قدیم مسجدسلیمان (به مساحت حداقل یک هزار ۵۰۰ مترمربع) مصوب شده است، افزود: اداره راه و شهرسازی مسجدسلیمان بصورت مکتوب اعلام تا پس از انجام کارشناسی لازم بهای زمین مورد نظر احصاء و برای طی مراحل بعدی برای احداث درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی به مراجع ذیربط اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: بیمارستان شفا با حمایت مدیریت درمان تامین اجتماعی استان و سازمان تامین اجتماعی کشور نسبت به راه‌اندازی و فعال کردن بخش زنان و زایمان با قید فوریت مصوب گردیده است.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس در بخش دیگری از سخنانش به عملیات اجرایی بازسازی و مقاوم سازی ساختمان شعبه مسجدسلیمان اشاره کرد و گفت: مصوب شده با نظارت اداره کل عملیات اجرایی از هفته آینده آغاز و طی یک پروسه زمانی یکساله به بهره برداری برسد.

ورناصری گفت: در این جلسه تعداد ۳۰۰ فقره وام ۱۲۰ میلیون ریالی به عنوان سهمیه جدید به کانون بازنشستگان شهرستان مسجد سلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا اختصاص یافته است.

وی از اختصاص ۳۰۰ سهمیه سفر مشهد مقدس (بازنشسته و همسر) برای کانون بازنشستگان ۴ شهرستان خبر داد و گفت: بناست با همکاری مشترک سازمان آب و برق خوزستان و هلدینگ هگتا در زمینه توسعه گردشگری اقدامات مورد نیاز صورت بگیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: در این جلسه احداث شعبه بانک رفاه در شهر اندیکا نیز مصوب شده است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده