تاریخ: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۳۷
بازدید: ۶۸۲
کد خبر: ۲۹۶۳۷
سرویس خبر : انرژی
مدیر کل دفتر صنایع شیمیایی و سلولزی خبر داد:

تولید بیش از 40 میلیون تن محصولات پتروشیمی و 185 هزار تن لاستیک و تایر در 9 ماهه 97

می متالز - مدیر کل دفتر صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام عملکرد 9 ماهه امسال گفت: تولید در محصولات پتروشیمی 40 میلیون و 123 هزار تن و در تولید لاستیک خودرو، تایر و تیوب دوچرخه و موتور سیکلت 185 هزار و 500 تن بوده است.
تولید بیش از 40 میلیون تن محصولات پتروشیمی و 185 هزار تن لاستیک و تایر در 9 ماهه 97

به گزارش می متالز، پروین نباتی در خصوص عملکرد 9 ماهه امسال در صنایع منتخب شیمیایی و سلولزی گفت: با توجه به مشکلات و محدودیت های صنعت در زمینه تامین مواد اولیه، صنایع شیمیایی و سلولزی تا حد زیادی توانستیم تولید مشابه سال قبل را حفظ کرده و در مواردی رشد قابل ملاحظه ای هم داشته باشیم.

وی افزود: در این 9 ماه 174 هزار تن تولید لاستیک خودرو داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال پیش 1.1% رشد داشته است. این مقدار با احتساب تایر و تیوب دوچرخه و موتور سیکلت 185 هزار و 500 تن بوده که 45 درصد کل تولید تایر سواری و 40 درصد تایر باری و اتوبوسی بوده است.
مدیر کل دفتر صنایع شیمیایی و سلولزی در خصوص تولید کاغذ عنوان کرد: تولید انواع کاغذ حدود 590 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.2 درصد افزایش را نشان می دهد. همچنین در زمینه تولید کاغذ بسته بندی که عمدتاً با استفاده از کاغذ باطله انجام می شود، میزان افزایش بیشتر بوده و این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 درصد افزایش داشته است.
نباتی با بیان اینکه دوده صنعتی توسط چهار تولید کننده اصلی تولید می شود، افزود: در 9 ماه امسال 98 هزار و 600 تن دوده صنعتی تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4.5 درصد افزایش تولید داشته است. همچنین تولید در محصولات پتروشیمی 40 میلیون و 123 هزار تن بوده که در مجموع نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر از 1 درصد رشد تولید داشته است.
مدیر کل دفتر صنایع شیمیایی و سلولزی مقدار تولید MDF در 9 ماهه سال جاری را 1.055 میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 21 درصد افزایش یافته، ولی تولید نئوپان در همین مدت 485 هزار مترمکعب بوده که حدود 9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است. دلیل اصلی این کاهش به جایگزینی آن با MDF از سوی مصرف کنندگان باز می گردد. البته با توجه به برخی تصمیمات ازجمله صادرات مدیریت شده آن، پیش بینی می شود در سال آتی روند تولید بهبود پیدا کند.
او افزود: در این مدت تولید کارتن حدود 353 هزار تن بوده که تقریبا به اندازه سال گذشته است و پیش بینی می شود که تا پایان سال تغییرات چندانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نداشته باشد.
به گفته مدیر کل دفتر صنایع شیمیایی و سلولزی، تولید 9 ماهه روغن موتور و صنعتی تصفیه اول 496 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 58 درصد رشد تولید داشته است.
مدیر کل دفتر صنایع شیمیایی و سلولزی با بیان اینکه تولید سموم دفع آفات کشاورزی 19 هزار و 800 تن بوده است، گفت: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل 24 درصد کاهش داشته است که با توجه به کاهش 26 درصدی واردات سموم آماده، به نظر می رسد تقاضا مصرف سموم شیمیایی امسال کاهش داشته است.

عناوین برگزیده