تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۳۹
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۲۹۶۴۱۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
امام جمعه سرفاریاب عنوان کرد؛

ضرورت توسعه زیرساختی سرفاریاب/ مواد معدنی خام فروشی می‌شود

‌می‌متالز - امام جمعه سرفاریاب گفت: توسعه زیرساختی تمام مناطق سرفاریاب ضروری است.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام محمدتقی زارعی‌پور با اشاره به اینکه آب شرب منطقه سرفاریاب دارای مشکلات زیادی است، افزود: علیرغم اینکه برای رفع مشکلات آب شرب تصفیه‌خانه احداث شده است، اما متأسفانه از آب کشاورزی در جهت تأمین آب شرب استفاده می‌کنند.

وی ابراز داشت: بیشتر درآمد مردم منطقه از محل کشاورزی و کشت برنج و صیفی‌جات است و استفاده از آب کشاورزی در جهت مصارف شرب باعث شده است تا حوزه کشت و کار مردم دچار مشکلاتی شود.

زارعی پور افزود: چندین بار این مسأله از طریق امور آب شهرستان، آب و فاضلاب استان و … پیگیری شده است، اما متأسفانه پاسخگو نبوده‌اند.

حجت‌الاسلام زارعی‌پور گفت: از چند هفته قبل قول بررسی داده‌اند، اما تاکنون هیچ‌گونه اقدام و یا بررسی و پیگیری در این زمینه صورت نگرفته است.

امام جمعه سرفاریاب اظهار کرد: حال که قرار است ۱۴ میلیارد تومان برای آب شرب صرف کنند، حداقل آب کشاورزی را به مردم منطقه برگردانند تا دیگر کشاورزان نیز اعتراضی نداشته باشند، زیرا در فصل بهار و تابستان برای کشت برنج، صیفی‌جات و… به مشکل بر می‌خورند.

حجت‌الاسلام زارعی پور در بخش دیگری از صحبت‌هایش به دیگر پیگیری‌های صورت گرفته اشاره کرد و گفت: چندین بار به صورت کتبی از استاندار پیگیری صورت گرفته است و قول مساعد داده شد تا مشکل رفع شود، اما متأسفانه تاکنون اقدام درخوری صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: مشکلات دیگری از قبیل عبور لوله گاز اصلی از مسیر شهر فاریاب نیز وجود دارد که اعتراض و گلایه مردم را به دنبال داشته است.

امام جمعه سرفاریاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: موضوع دیگر این است که قبلاً فاصله کشت کاری و ساخت و ساز ۲۰۰ متر بوده، اما در حال حاضر شرکت گاز اعلام کرده است که این فاصله باید ۲۵۰ متر باشد و همین موضوع نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.

وی اظهار کرد: فروش مواد معدنی به صورت خام از دیگر مشکلات منطقه است، اما متأسفانه کسی پیگیر این موضوع نیست در حالی که همگان اشراف کامل به موضوع دارند.

حجت الاسلام زارعی پور تصریح کرد: هر چند رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قول مساعد دادند که این موضوع را رصد و رفع کنند، اما متأسفانه تاکنون حتی پیگیری از جانب وی صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: با بارش باران آب شرب مردم بلافاصله گل آلود می‌شود و از طرفی ورودی تصفیه خانه ۲ اینچ است و خروجی آن ۶ اینچ بوده و عملاً تصفیه خانه فعالیتی ندارد و نشان دهنده این است که علیرغم صرف هزینه‌های میلیاردی کلان، آب تصفیه شده‌ای وجود ندارد.

خطیب جمعه سرفاریاب کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مقرر شد با رفع مشکل آب و معادن، ۱۵ تا ۲۰ درصد هزینه‌ها به شهر تعلق گیرد تا مشکلات بیکاری، زیرساختی رفع شود، اما متأسفانه تاکنون هیچ مشکلی رفع نشده است.

وی ادامه داد: لازم است تا مسوولان کشوری با تدابیر و برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات این منطقه، موجب شوند تا مسوولان استانی اراده‌ای برای انجام کار داشته و مردم شاهد رفع مشکلات و نواقص باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده