تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۰۳
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۲۹۶۴۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان اردبیل اعلام کرد؛

۹۱ درصد واحد‌های تولیدی استان اردبیل فعال هستند/ فرآیند احداث ۳۰۲ طرح صنعتی در اولویت

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان اردبیل اعلام کرد که ۹۱ درصد واحد‌های تولیدی استان اردبیل فعال بوده و اشتغال و جریان تولید در آن‌ها رونقی مضاعف پیدا کرده است.

به گزارش می‌متالز، «رامین صادقی» مدیرکل صمت استان اردبیل ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: استان اردبیل با داشتن یک‌هزار و ۱۸۹ واحد تولیدی در سال‌های اخیر شرایط مناسب تحول صنعتی را پشت سر گذاشته و در اکثر محصولات تولیدی کشور جایگاهی ممتاز به دست آورده است.

وی با بیان اینکه امسال احیای ۷۰ واحد راکد در دستور کار بوده است، تصریح کرد: تنها ۲۸ واحد راکد صنعتی قابل احیا داریم که تلاش خواهیم کرد در سال آینده همه آن‌ها را وارد مدار تولید کنیم.

مدیرکل صمت استان اردبیل با بیان اینکه ۶۰ درصد محصولات صادراتی استان، محصولات صنعتی هستند، یادآور شد: صادرات محصولات صنعتی در این استان شتاب بیشتری گرفته و ما در تولید و عرضه محصولات با کیفیت گام‌های مؤثری را برداشتیم.

وی ادامه داد: در تولید لاستیک رادیال ۳۵ درصد نیاز کشور را تأمین می‌کنیم و در تولید و عرضه محصولات سلولزی، ام. دی. اف و پارکت نیز این استان صاحب برند است و در نیمه اول سال آینده با بهره‌برداری از واحد‌های در حال احداث ۳۵ درصد این محصولات را در کشور تولید و روانه بازار مصرف می‌کنیم.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد شیرآلات بهداشتی کشور در استان اردبیل تولید می‌شود و ۲ واحد خودروسازی نیز در اردبیل و مشگین‌شهر در تولید محصولات خودرویی متنوع و قطعات کشنده‌ها با گرایش بومی فعالیتی مناسب دارند.

وی با بیان اینکه توان استان اردبیل را در تولید قطعات الکترونیکی خودرو و تأمین ۱۵ درصد باتری مورد نیاز خودرویی کشور را یادآور شد و اضافه کرد: ۳۰۲ طرح صنعتی در استان اردبیل در حال اجرا است که با بهره‌برداری از آن در سال‌های آینده، فرصت اشتغال برای ۱۵ هزار نفر فراهم می‌آید.

مدیرکل صمت استان اردبیل در ادامه یادآور شد: ۹۰ درصد واردات استان اردبیل را ماشین‌آلات خط تولید و مواد اولیه تشکیل می‌دهد که قطعا در توسعه صنایع استان نقش‌آفرینی اصلی را دارند.

وی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی به عنوان زیرساخت اصلی برای توسعه صنایع و تولید محصولات متنوع یاد کرد و ادامه داد: سهم صنعت در اشتغال استان چهار درصد افزایش یافته و ما این موفقیت را مدیون همت صنعتگرانی هستیم که شبانه‌روزی در این حوزه تلاش می‌کنند.

صادقی همچنین گفت: در کنار بخش صنعت، معدن استان اردبیل نیز تحولی جدی پیدا کرده و این استان وارد فاز برداشت و اکتشاف مواد معدنی فلزی شده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده