تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۴
بازدید: ۵۷
کد خبر: ۲۹۵۸۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک تولیدکننده عنوان کرد:

نیاز فوری اشتغال و تولید به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های انرژی

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی سمنان بر ضرورت سرمایه گذاری در بخش انرژی و خصوصا گاز و برق در کشور با هدف کمک به تولید و اشتغال در کشور و استان تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، علی‌اصغر جمعه‌ای باگلایه از عدم مدیریت یکسان قطعی گاز و برق در استان‌ها از نیاز فوری و جدی اشتغال و تولید در کشور به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های انرژی خبر داد و اظهار کرد: تولیدکنندگان استان سمنان بیشترین زیان را از این ناحیه دیدند.

این تولید کننده سمنانی با بیان اینکه برخی از واحد‌های تولیدی استان سمنان به دلیل قطعی برق ۱۰۰درصد تعطیل شدند افزود: واحد‌های تولیدی و صنعتی استان بیش از یک ماه درگیر قطعی گاز بودند.

وی با بیان اینکه تولیدکننده ما در تابستان از کمبود و قطعی برق و در زمستان از کمبود و قطعی گاز ضرر می‌کند ادامه داد: متاسفانه در قطعی گاز و مدیریت مصرف هم رویکرد متفاوتی در کشور وجود دارد به طوری که در قطعی اخیر، بسیاری از واحد‌های تولیدی و صنعتی در استان تعطیل شدند، اما واحد‌های تولیدی و صنعتی در برخی استان‌ها حتی یک روز هم تعطیل نشدند.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه دولت باید مدیریت بهتری در این بخش داشته باشد تصریح کرد: اگر قطعی گاز در همه استان‌ها لحاظ می‌شد قطعا تولیدکنندگان استان ما نیز کمتر ضرر می‌کردند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی سمنان با بیان اینکه تولیدکننده‌های ما در سال‌های گذشته با قطعی گاز مواجه بودند گفت: مسوولان معمولا مدیریت می‌کردند و همین سبب می‌شد که تولیدکننده‌ها در یک استان آسیب بیشتری نبینند، اما امسال این مدیریت در مصرف گاز صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه ۸۰درصد گاز تولیدی ما از پارس جنوبی می‌آید گفت: گاز استان سمنان از دو لوله ۴۸ و ۱۶ اینچ تامین می‌شود. امسال با توجه به مشکلاتی که برای لوله ۴۸ اینچ بوجود آمد و با توجه به کمبود گاز و برودت هوا در استان‌های شمالی و بالادست استان، قطعی بیشتری به تولیدکنندگان در استان تحمیل شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی سمنان بر ضرورت سرمایه گذاری بیشتر در حوزه زیرساخت‌های کشور در حوزه انرژی تاکید کرد و افزود: باید سرمایه گذاری زیادی در این بخش صورت گیرد تا کمبود‌های فعلی جبران شود. متاسفانه سال‌ها است که سرمایه گذاری قابل توجهی در این بخش انجام نشده است.

جمعه‌ای تاکید کرد: برای حل این چالش جدی باید از هم اکنون به فکر سرمایه گذاری بیشتر در حوزه‌های زیرساختی باشیم تا در سال‌های آتی این مشکل کمتر شود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده