تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۰
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۲۹۶۴۲۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان:

۱۰۰ میلیون تن خاک سولفور از معادن سرچشمه استخراج شد

‌می‌متالز - محققی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ میلیون تن خاک سولفور از معادن مس سرچشمه برداشت شده است که این میزان ۱۸ میلیون تن بالاتر از برنامه مصوب بود.

به گزارش می‌متالز، حسین محققی در آئین جشن رکورد تولید در معدن مس سرچشمه رفسنجان در محل سالن فجر سرچشمه گفت: کار ما استخراج این معدن و فراوری محصولی به نام مس است که نقش مهم و روزافزونی در زندگی پیدا کرده است.

او افزود: هم اکنون این مجتمع در مسیری قرار گرفته است که که با درایت مدیران و مهندسان داخلی آینده روشنی در پیش رو دارد و هدف دست یابی به افزایش تولید کاری جهادی بود.

مدیر جدید مجتمع مس سرچشمه رفسنجان بیان کرد: بدین منظور برنامه مصوب امسال در امور معدن زیرمجموعه معاونت بهره برداری این مجتمع، برداشت ۸۲ میلیون تن خاک سولفور با عیار ۶۲ درصد در دستور کار بوده است که با تلاش مجدانه از ابتدای امسال تا کنون ۱۰۰ میلیون تن برداشت شده است یعنی ۱۸ میلیون تن بالاتر از برنامه مصوب بود.

سیاست صنعت مس در ایران، تولید یک میلیون تن کاتد است

علی فاضلی، معاون بهره‌برداری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان هم در این آئین گفت: امسال سال بی نظیر تولید در مجتمع مس سرچشمه بود و امروز رکورد استخراج ۱۰۰ میلیون تن خاک سولفور از معدن مس، در امور تغلیظ رسیدن به ۳۰ میلیون تن سنگ معدن، تولید ۷۲۷ هزار تن کنستانتره برای واحد تغلیظ رکورد جدید است، همچنین امسال متخصصان در امور تغلیظ ۲ هزار تن مس محتوای بیشتری نسبت به پارسال تحویل دادند.

او افزود: همچنین در تولید کنستانتره مولیبدن رکورد قبل از ۷ هزار و ۵۰ تن به ۷ هزار و ۱۰۰ تن افزایش یافته است و در بخش کارخانجات ذوب نیز با تلاش بی وقفه ما به عدد ۲۲۴ هزار تن آنُد دست یافتیم.

معاون بهره‌برداری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با اشاره به اینکه امسال سال تولید است و حداکثر تولید ما در زمینه تولیدی کاتد است که پارسال ۱۸۳ هزار تن بوده و امسال این آمار به ۱۹۷ هزار تن افزایش یافته و با توجه به مشکلات عدیده و تحریم‌ها این رقم بی نظیر است.

او بیان کرد: اعتقاد دارم تولید مستمر الزاماتی از جمله: پایش مستمر نیروی انسانی، فرایند‌ها و تجهیزات و پایش اقتصاد را می‌طلبد و در این مسیر باید حواسمان به هزینه‌ها و خرج کرد‌ها باشد.

معاون بهره‌برداری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان تصرح کرد: سیاست مدیریت ارشد شرکت ملی صنایع مس ایران تولید یک میلیون تن کاتد است و تمام تلاش هم این است که به این هدف مهم برسیم.

جواد حکیمی، مدیر معدن مس سرچشمه رفسنجان هم در این جشن با اشاره به اینکه بومی سازی منابع و قطعات مورد نیاز و البته به کارگیری دانش و تکنولوژی می‌تواند موفقیت را به ثمر برساند، گفت: در رسیدن به تولید ۱۰۰ میلیون تن خاک سولفور ۶۲ درصدی از معادن مس سرچشمه چالش‌هایی هم اعم از بارندگی ۳۱۴ میلیمتری در معادن وجود داشت و این بارندگی‌های امسال ۲۷ درصد نسبت به پارسال افزایش داشت.

۱۰۰ میلیون تن خاک سولفور از معادن سرچشمه استخراج شد

او افزود: تلاش در ۶ بخش از جمله سنگ شکن، مهندسی معدن، حفاری و انفجار موجب رسیدن به این توفیق و موفقیت شد.

حکیمی بیان داشت: در بخش سنگ شکن قطعاتی که تحریم بودند بومی سازی و خرد شدن سنگ‌های معدنی به سهولت انجام می‌شد و انتقال ۳ هزار و ۸۰۰ کامیون خاک؛ حتی در روز‌های تعطیل این رکورد را در تولید ۱۰۰ میلیون تن خاک سولفور وارد کرد.

او تصریح کرد: سال‌های گذشته تولید کم به دلیل قطعی‌های برق بود که خوشبختانه امسال این امر کمتر اتفاق افتاد.

مدیر معدن مس سرچشمه رفسنجان بیان داشت: احیای ۴ نقطه حادثه خیز در مسیر حمل و نقل کامیون‌ها در ارتفاعات بالا برای همیشه، باعث رسیدن به دستاورد افزایش تولید در معدن مس سرچشمه شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده