تاریخ: ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۲۸
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۲۹۶۶۹۸
سرویس خبر : اجتماعی
برگزاری بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی، هنری شهرستان خواف با حمایت سیمیدکو

نوروزگاه خواف با حضور پرشور مردم خراسان رضوی برگزار شد

می متالز - آیین نوروزگاه خواف روز دوشنبه بیست و نهم اسفندماه همزمان با آغاز تعطیلات نوروز در محل بوستان کوهستانی "خواجه یار" این شهرستان برگزار شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی سیمیدکو، آیین نوروزگاه خواف با حضور گسترده گردشگران و مسافران نوروزی، یادبود مرحوم "عثمان محمد پرست"، دوتار نواز خوافی برپا شده است.

سید حبیب نوری مدیر روابط عمومی سیمیدکو گفت: جشن ویژه آغاز نوروز و موسوم به نوروزگاه خواف در سال‌های گذشته با استقبال مسافران نوروزی، گردشگران و بازدیدکنندگان آثار تاریخی جنوب استان خراسان رضوی مواجه شده و ایام عید نوروز را با رنگ و بویی از سنت‌های کهن و اصیل پیشینیان در آمیخته است.

به همین منظور شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد با رویکرد حمایت از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی در این شهرستان با حمایت مادی و معنوی از برگزاری این جشن مردمی اقدام نموده است.

گفتنی است این رویداد بزرگ فرهنگی با همت شهرداری و شورای اسلامی شهر خواف و حمایت این شرکت صنعتی و معدنی برگزار شد.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع بوده و شرکت سیمیدکو از مهم‌ترین شرکت‌های سرمایه گذار در منطقه معدنی سنگان این استان همواره حامی فعالیت‌های زیست محیطی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی این شهرستان است.

نوروزگاه خواف با حضور پرشور مردم خراسان رضوی برگزار شد

عناوین برگزیده