تاریخ: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۹
بازدید: ۲۴۶
کد خبر: ۲۹۶۹۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار هرمزگان:

مهم‌ترین برنامه هرمزگان در سال ۱۴۰۲، آماده‌سازی بسته سفر رییس‌جمهور است

‌می‌متالز - استاندار هرمزگان با اشاره به برنامه‌های مهم استان در سال جدید گفت: آماده‌سازی بسته سفر رییس جمهور به استان و ترسیم ۵۰ طرح پیشران در حوزه‌های مختلف از مهم‌ترین برنامه‌های سال‌جاری است.

به گزارش می‌متالز، مهدی دوستی در نخستین نشست عملیاتی شعار سال «مهار تورم، رشد تولید» با محوریت رشد تولیدات صنعتی و معدنی استان افزود: تقویت تیم جذب سرمایه گذاری، تقویت تیم بررسی تصمیمات معطل و طراحی بسته رشد اقتصادی مهم‌ترین کار‌هایی است که در سال ۱۴۰۲ انجام خواهد شد تا در پایان سال شاهد جهش تولید و افزایش سطح سرمایه گذاری باشیم.

۲۰۷ طرح حوزه صنعت و معدن هرمزگان برای سال ۱۴۰۲ تدوین شد

استاندار هرمزگان گفت: افزون بر ۲۰۷ شامل ۲۴ کلان برنامه ملی در حوزه صنعت، معدن و تجارت برای سال ۱۴۰۲ تدوین شده که می‌تواند به رشد اقتصادی استان با افزایش سرمایه گذاری کمک کند.

دوستی افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه‌ای بر رشد تولید و جذب سرمایه گذاری داشتند که هرمزگان در سال ۱۴۰۱ توانست در زمینه جذب سرمایه گذاری صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دهد و در سال جاری هم اهتمام ویژه بر تقویت این حوزه‌ها با کار مضاعف خواهیم داشت.

وی بیان کرد: هرمزگان در حوزه معدنی ظرفیت‌های فراوانی دارد که توجه ویژه به حوزه گچ، کرومیت و سنگ آهن در سال جدید با جدیت پیگیری می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهار کرد: یکی از مباحث مهم احصای مشکلات زنجیره‌های تولید هر کدام از این موارد است که تلاش می‌شود با رفع مشکلات زنجیره، افزایش تولید و رشد اقتصادی را شاهد باشیم.

دوستی با تاکید بر اجرای طرح‌های پیشران در استان گفت: طرح‌های پیشران تنها منحصر به حوزه صنعت نیست و دستگاه‌های مختلف دولتی موظف هستند در حوزه زیرنظر خود برای ایجاد تحول، چند طرح پیشران تعریف و اجرایی کنند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تجارت باید به دنبال تسهیل دسترسی، حذف واسطه‌ها و ارزان سازی نهاده‌ها بود، ادامه داد: باید با تعریف لکه‌های صنعتی و شهرک‌های صنفی در استان و در دسترس قرار دادن اماکن ارزان قیمت به صنوف، سبب ارزان سازی شهر بندرعباس و شکستن قیمت‌ها شد.

استاندار هرمزگان، استفاده از شرکت‌های دانش بنیان، افزایش رقابت، کم رنگ کردن اقتصاد غیر رسمی را از جمله عواملی برشمرد که می‌تواند قیمت نهایی را کاهش داده و به اقتصاد استان کمک کند، افزود: نهاده‌های تولید در بحث کشاورزی و مسکن باید ارزان و واسطه‌ها با کمک شرکت‌های دانش بنیان و طراحی نرم افزار‌هایی حذف شوند، در این صورت می‌توان شاهد بود که قیمت محصولات کشاورزی و ساخت مسکن به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان هرمزگان

عناوین برگزیده