تاریخ: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۳۷
بازدید: ۲۶۳
کد خبر: ۲۹۶۹۶۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
استاندار کردستان خبر داد؛

سرمایه‌گذاری ۴۵ هزار میلیارد ریالی در ذوب آهن قروه

‌می‌متالز - استاندار کردستان از سرمایه‌گذاری ۴۵ هزار میلیارد ریالی در پروژه ذوب آهن قروه و راه اندازی فاز اول آن طی ۶ ماه پیش رو خبر داد.

به گزارش می‌متالز، استاندار کردستان در دومین روز از تعطیلات نوروزی از پروژه ذوب آهن قروه که در آستانه راه‌اندازی و بازگشایی مجدد است، بازدید کرد.

اسماعیل زارعی کوشا در این بازدید اظهار داشت: شروع به کار ذوب آهن قروه در کمترین زمان ممکن که بیش از یک دهه از تعطیلی آن می‌گذرد برای استان حائز اهمیت است.

وی افزود: با اقدامات انجام شده و سرمایه گذاری ۴۵ هزار میلیارد ریالی، امیدواریم تا ۶ ماه آینده فاز اول کارخانه و بخش «فرومنگنز» آن به بهره‌برداری برسد تا حلاوت و شیرینی آن در ذائقه مردم شهرستان بنشیند.

استاندار کردستان تصریح کرد: سرمایه‌گذار ذوب آهن قروه جزو موفق‌ترین سرمایه‌گذاران کشور در این حوزه است و انتظار داریم با توجه به مرزی بودن کردستان و امکان صادرات از مرز‌های استان ورود جدی به تکمیل زنجیره تولید فولاد داشته باشند.

زارعی کوشا افزود: تمامی نیرو‌هایی که در این مجموعه به کارگیری خواهند شد باید از جوانان همین استان و شهرستان باشند و این موضوعی است که سرمایه‌گذار باید به آن متعهد باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده