تاریخ: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۰۴
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۲۹۷۰۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بی توجهی مقامات گمرک به فرمایشات مقام معظم رهبری

گمرک ایران: منتظر افزایش قیمت‌ها باشید

‌می‌متالز - اخیراً گمرک ایران طی بخشنامه‌ای احکام و ردیف‌های درآمدی قانون بودجه را ابلاغ کرده و به تمامی گمرکات تذکر داده تا بر اساس این بخشنامه اقدام کنند.

به گزارش می‌متالز به نقل از سایت خبری تحلیلی بولتن نیوز، این گزارش که برای اولین بار توسط بولتن نیوز تحلیل و تهیه شده است امید است که مسوولین امر به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه داشته باشند و بدانند این گزارش خلاف اظهارات ایشان میباشد. اخیراً گمرک ایران طی بخشنامه‌ای احکام و ردیف‌های درآمدی قانون بودجه را ابلاغ کرده و به تمامی گمرکات تذکر داده تا بر اساس این بخشنامه اقدام کنند.

به گزارش بولتن نیوز، این بخشنامه که دارای ۱۶ بند می‌باشد مالیات‌ها و احکام درآمدی قانون بودجه را نشان می‌دهد که تصویر بخشنامه به صورت زیر در کانال اطلاع رسانی گمرک ایران منتشر شده است:

گمرک ایران: منتظر افزایش قیمت‌ها باشیدگمرک ایران: منتظر افزایش قیمت‌ها باشیدگمرک ایران: منتظر افزایش قیمت‌ها باشید

گمرک ایران: منتظر افزایش قیمت‌ها باشید

گمرک ایران: منتظر افزایش قیمت‌ها باشید


این در حالی است که در مکاتبات سامانه‌ای گمرک، دفتر واردات گمرک به معاونت امور فنی گمرک هشداری در زمینه افزایش قیمت‌ها متذکر می‌شود، اما ظاهراً این هشدار نادیده گرفته شده است. تصویر مکاتبه دفتر واردات گمرک با معاونت امور فنی را در زیر مشاهده کنید:

گمرک ایران: منتظر افزایش قیمت‌ها باشید
با توجه به بخشنامه صادره از ابتدای سال در گمرک‌های کشور، از کالا‌های اساسی مانند (گندم - برنج - دانه‌های روغنی - روغن خام - حبوبات مانند عدس، نخود، لوبیا و ماش - قند - شکر - گوشت مرغ - گوشت قرمز - چای) به مقدار ۹ درصد مالیات ارزش افزوده اخذ خواهد شد.

این کالا‌های اساسی که مستقیماً با سفره مردم ارتباط دارند قبلاً دارای معافیت مالیات ارزش افزوده بودند، ولی با برقراری مالیات ارزش افزوده، وارد کننده‌ها باید مقدار بیش از حقوق و عوارض گمرکی را مالیات بدهند که باعث افزایش قیمت‌ها خواهد شد.

اگرچه گمرک در این زمینه فقط سکوت کرده و بخشنامه را ابلاغ کرده، اما بولتن نیوز جهت جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت کالا‌های مایحتاج عمومی مردم، تأکید می‌نماید رییس کل گمرک ایران در میان سفر‌های استانی خود، موضوع را مستقیماً به وزیر اقتصاد منعکس کرده و هشدار لازم را بدهد تا شاید باعث تجدیدنظر در اجرای این گونه دستورالعمل‌ها شود.

بولتن نیوز در راستای شفافیت موضوع و حمایت از افزایش قدرت خرید مردم ایران اسلامی آمادگی دارد تا نسبت به درج و انتشار توضیحات گمرک ایران و وزارت اقتصاد برای آگاهی مردم اقدام کند.

منبع: سایت خبری تحلیلی بولتن نیوز

عناوین برگزیده