به گزارش میمتالز، مهدی صفوی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی یک سال گذشته ۹ هزار و ۵۲۴ فقره درخواست مردمی از طریق مرکز سامانه پاسخگویی در استان بوشهر دریافت شده است.
وی اضافه کرد: از این تعداد هزار و ۸۹۶ مورد یعنی حدود ۲۰ درصد در بخش اصناف نظیر گرانفروشی، تقلب، کم فروشی، احتکار، اختفا و امتناع از عرضه کالا بوده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: همچنین هزار و ۵۵۷ مورد یعنی حدود ۱۶ درصد در بخش طرحهای صنعتی نظیر درخواست تسهیلات بانکی، معوقات بانکی بوده است.
وی تاکید کرد: ۱۴۳ مورد مربوط به امور صنایع و معادن نظیر کمبود نقدینگی، تأمین سوخت مورد نیاز، خرید مواد اولیه و ... و ۲۷ مورد یعنی حدود ۲۸ درصد مربوطه به بخش بازرگانی بوده است.
صفوی خاطرنشان کرد: همچنین پنج هزار و ۹۰۱ مورد مربوط به راهنمایی لازم در بخشهای تخلفات واحدهای صنفی و سایر بخشها بوده است.
وی با اشاره به گسترگی فعالیتها در مرکز سامانه یکپارچه پاسخگویی افزود: ارائه خدمات با کیفیت به منظور تکریم به ارباب رجوع یکی از اولویتها دراداره کل صنعت، معدن و تجارت است.
مدیرکل صمت استان بوشهر بیان کرد: تعیین و استقرار واحد پاسخگویی در ورودی اداره جهت پاسخگویی سریع به مراجعین، تجمیع پاسخگویی به تماسهای شماره ۱۲۴ مربوط به سراسر استان در واحد پاسخگویی مرکز استان، تهیه نرم افزار ارجاع شکایات واصله مردمی به ادارات تابعه شهرستانی و یا سازمانهای اداری مرتبط، انجام راهنماییهای لازم به مراجعین و ذینفعان و ارجاع آنان به واحد مربوطه، از جمله اقدامات مرکز پاسخگویی است.
منبع: خبرگزاری مهر