به گزارش میمتالز، بررسی روندی موضوعات و اخبار اقتصادی کمک میکند تا درک درستی از وضع امروزمان در حوزه اقتصادی داشته باشیم.
در این بررسی تاریخی برخی موضوعات، نهادها و اشخاص به صورت خاص مورد بررسی قرار میگیرد تا مخاطب با مطالعه آنها به شناخت نسبی از اوضاع اقتصادی ایران دست یابد.
جاده جردن طبق طرح نوسازی جدید از هر طرف یک مترو و نیم وسیعتر میشود و واحد امانی شهرداری از هماکنون اجرای این برنامه را آغاز کرده است که گفته میشود تا پنج روز آینده به پایان خواهد رسید.
ضمنا میدان بخارست به «آرژانتین» تغییر نام یافت. کارشناسان معتقدند با پهن شدن جاده جردن یک سوم بر امکان کشش ترافیک در این مسیر افزوده میشود.
شهرداری اعلام داشت که جاده سوم نیز در سال نو ساخته میشود و این راه یک معبر بدون ورودی و تندرو خواهد بود. شهرداری اعلام کرد که جاده سوم تندروترین راه ایران خواهد بود و اگر سرعت حرکت سریع در این راه مجاز نباشد، تخلیه ترافیک تهران و شمیرانات همچنان به دشواری انجام میگیرد.
امروز گمرک تهران اعلام کرد در تخفیف سود بازرگانی اتومبیلهای وارداتی مدل پایینتری تغییری داده نشده است و برای این نوع اتومبیلها کماکان ۲۰ تا ۴۰ درصد تخفیف اعمال میشود.
بنابر این اتومبیلهایی که از فروردین سال ۵۳ به گمرک تهران و یا به گمرک شهرستانها میرسد با احتساب حداقل ۲۰ درصد و حداکثر ۴۰ درصد تخفیف در سود بازرگانی آنها ترخیص میگردد.
یک مقام مسوول در این زمینه توضیح داد: گرچه در مقررات صادرات و واردات سال ۱۳۵۳ در مورد تخفیف سود بازرگانی اتومبیلهای مدل پایین اشارهای نشده است، معهذا، چون تصویب نامه هیات دولت تاکنون لغو نشده، اجرای مقررات تخفیف این نوع اتومبیلها تا آخر سال جاری به قوت خود باقی خواهد بود و به اتومبیلهای مدل ۷۳، ۷۲ و ۷۱ به ترتیب ۲۰، ۳۰ و ۴۰ درصد تخفیف داده میشود.
تعداد اتومبیلهایی که هماکنون در گمرک تهران وجود دارد، بیش از ۵۰۰ دستگاه اتومبیل برآورد شده که اکثر آنها مدل پایین است. خبرنگار اطلاعات مینویسد، تقسیط سود بازرگانی و حقوق گمرکی اتومبیلهای وارداتی که از طریق مسافران به ایران حمل میشود، مشابه سالهای قبل ۶ ماهه است و برای تعیین سود بازرگانی نرخ ارز در تاریخ ترخیص ملاک عمل میباشد.
منبع: اقتصاد نیوز