تاریخ: ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۲۰
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۲۹۷۲۰۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ورود دستگاه قضایی به بیکاری کارگران یک شرکت معدنی در خواف

‌می‌متالز - رئیس اداره صمت شهرستان خواف گفت: دستگاه قضایی به موضوع بیکار شدن کارگران یک شرکت معدنی در خواف ورود پیدا کرده است.

به گزارش می‌متالز، سید یونس نجاری، اظهارداشت: با توجه به اینکه قرارداد این کارکنان یک ساله و تا پایان سال ۱۴۰۱ بود، کارگران کار خود را از دست دادند. حدود ۸۰ نفر از نیرو‌های پیمانکاری یک شرکت از شرکت‌های صنعتی و معدنی سنگ آهن سنگان خواف، از کار بیکار شدند.

وی گفت: در جلسه‌ای که روز گذشته در فرمانداری شهرستان خواف برگزار شد، مقرر شد تا حقوق دولتی این شرکت پیمانکاری توسط مجتمع سنگ آهن سنگان به سازمان صمت پرداخت شود تا مجوز محدوده مورد نظر تمدید و کارگران بزودی مشغول به کار شوند.

به همین منظور علی اکبر رحیمی، رئیس دادگستری و مهدی قلی زاده، دادستان شهرستان خواف در راستای بررسی مشکلات حوزه تولید، رفع موانع و بررسی علل بیکاری کارگران در معادن سنگان خواف حضور یافتند.

مسوولان قضایی در این بازدید میدانی بر لزوم فوری حل مشکل بیکاری کارگران تاکید کردند و توقف واحد‌های تولیدی را جز خطوط قرمز برشمرده و تمامی مسوولان و متولیان را موظف به پیگیری ویژه این امر مهم دانستند.

برخی از معضلات مطروحه نیز به صورت ویژه در کارگروه حمایت قضایی از سرمایه گذاری مشروع در دادگستری شهرستان خواف پیگیری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده