به گزارش میمتالز، شاسیبلندهای کوچکتر محبوب میشوند، زیرا بهراحتی در مسیرهای بدِ هند حرکت میکنند و درعینحال ایده مناسب برای کاربران است. هند برای استفاده از حملونقل الکتریکی از کشورهایی مانند چین و ایالاتمتحده عقب است و اکثر خودروسازان محلی در انجام این تغییر تردید دارند، زیرا خودروهای الکتریکی گرانتر از خودروهای موتور احتراق داخلی هستند، درحالیکه کمبود ایستگاههای شارژ عمومی نیز خریداران را منصرف میکند. بر اساس این گزارش، فروش خودروهای الکتریکی در هند در سال گذشته به ۴۹هزار و ۸۰۰ دستگاه رسید که تنها ۱.۳ درصد از ۳.۸ میلیون دستگاه خودرو فروختهشده را شامل میشود. خودروسازان خارجی توانستهاند در بازار نوپای خودروهای برقی هند گسترش پیدا کنند. شرکت خودروسازی بیوایدی به دنبال تصاحب ۴۰درصد از بازار خودروهای برقی هند تا سال ۲۰۳۰ است، درحالیکه سایک موتور نیز قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۴ سه خودروی الکتریکی را روانه بازار کند. بر اساس گزارش بلومبرگ، تولیدکنندگان داخلی تلاش میکنند با افزایش سرمایهگذاری در خودروهای برقی رشد داشته باشند. تاتا موتورز که بر بازار محلی خودروهای برقی تسلط دارد، قصد دارد ۲.۲ میلیارد دلار سرمایهگذاری کند.
منبع: دنیای اقتصاد