تاریخ: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۲۷
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۲۹۷۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون گمرک اعلام کرد:

انجام ۴۵ درصد واردات از مسیر سبز گمرکی

می متالز - معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران بیان داشت: ۴۵ درصد از اظهارنامه‌های وارداتی کشور در مسیر سبز قرار دارد.
انجام ۴۵ درصد واردات از مسیر سبز گمرکی

به گزارش می متالز، گمرک ایران در روزهای جاری تصمیمات جدیدی را پیرامون بهبود فرایند تجارت خارجی و مقابله با تحریم‌ها اتخاذ و برای اجرا به گمرکات سراسر کشور ابلاغ کرد که هدف از این ابلاغیه را می توان بهبود فضای کسب و کار، تسریع و تسهیل در فرآیند تجارت خارجی و رفع موانع و مقررات دست و پاگیر عنوان کرد. در این دستورالعمل بر دریافت کد شناسایی کالا برای دریافت مجوز ترخیص تاکید و شرایط ترخیص کالا از هریک از مسیرهای زرد، سبز و قرمز اعلام شده است.

مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در اینباره، اظهار داشت: حدود ۴۵ درصد از اظهارنامه‌های وارداتی کشور که بیشتر آنها مربوط به واحدهای تولیدی و اقلام اساسی است در مسیر سبز قرار می‌گیرند و طبق این دستورالعمل رسیدگی به ارزش مسیر سیز اظهارنامه‌های وارداتی پس از ترخیص کالا انجام می شود.

وی افزود: این اقدام به این معنی است که نسبت به ترخیص کالا در اسرع وقت اقدام شود و اگر کالا واحدهای تولیدی به صورت تصادفی در مسیر زرد یا قرمز قرار بگیرد توسط کارشناسان همان گمرک محل ترخیص یا ورود کالا رسیدگی خواهد شد.

به گفته معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران، اگر این اقدام صورت بگیرد از ابتدای سال ۹۸ این فاز را اجرایی و رسیدگی به ارزش در گمرکات توسط خود کارشناسان گمرکات اجرایی صورت خواهد گرفت تا تشریفات گمرکی هرچه سریعتر انجام شود.

منبع: ایبنا
عناوین برگزیده