تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۳۰
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۲۹۷۸۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ضرورت برنامه‌ریزی برای مهار تورم و مدیریت بازار ارز

‌می‌متالز - یک فعال کارگری رشد تولید را نیازمند نیروی کار با تجربه و بانگیزه دانست و بر ضرورت برنامه‌ریزی برای مهار تورم و مدیریت بازار ارز تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، فتح‌الله بیات در ارزیابی نام‌گذاری شعار سال و تحقق مهار تورم و رشد تولید اظهار کرد: کنترل تورم و مهار آن یکی از خواسته‌های نه تنها جامعه کارگری بلکه آحاد جامعه است؛ چراکه با مهار تورم رشد اقتصادی و رونق تولید به‌وجود می‌آید. او افزود: اگر تولید به رشد برسد و تولید با کیفیت داشته باشیم، به همان میزان منجر به صادرات محصولات تولیدی می‌شود که جدا از مصارف داخلی می‌تواند برای کشور و دولت ارزآوری داشته باشد.

این فعال کارگری تاکید کرد: برای مهار تورم باید بستر‌ها و زیرساخت‌های آن را در کشور فراهم و مولفه‌های افزایش تولید و توجه به نیروی کار را تقویت کنیم. بیات افزود: رشد تولید در ابتدا به نیروی کار مفید و با تجربه و با انگیزه نیاز دارد و پس از آن باید تکنولوژی به‌روز و فضای کسب‌وکار مناسب فراهم شود. به گفته وی، تورم روی معیشت جامعه به‌ویژه کارگران و اقشار محروم و آسیب‌پذیر تاثیرگذار است و نام‌گذاری شعار سال نیز بر این مبنا صورت گرفته تا با توجه به اهمیت موضوع ارکان حاکمیت به سمت مهار تورم و رونق تولید پیش بروند. این فعال حوزه کار، نرخ ارز و دلار را از دیگر موارد اثرگذار در اقتصاد و معیشت دانست و بر ضرورت برنامه‌ریزی برای مهار تورم و مدیریت بازار ارز تاکید کرد.

بیات با بیان اینکه اگر تورم کنترل شود، قیمت‌ها تثبیت خواهد شد، گفت: در کنار این مساله باید قدرت خرید آحاد جامعه نیز تقویت شود؛ زیرا موجب خرید محصولات تولیدی می‌شود. او در پایان افزود: شهرک‌های صنعتی در سال گذشته با کمبود نیروی کار مواجه بودند که امیدواریم امسال با افزایشی که درخصوص حقوق و دستمزد داده شد، شهرک‌های صنعتی مشکلی در جذب و تامین نیروی مورد نیاز نداشته باشند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده