تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۴۵
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۲۹۷۸۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

موج شکایات مشتریان از بانک‌های آلمانی

‌می‌متالز - آمار‌های رسمی نشان می‌دهد که شکایات مشتریان از بانک‌ها و سایر موسسات مالی در آلمان در سال گذشته به میزان ۲۰درصد افزایش یافته است که در این میان، نهاد‌های تنظیم گر برای بازیابی اعتماد از دست رفته در این بخش، وارد عمل شده اند. به گزارش وبگاه رویترز، سازمان نظارت مالی فدرال آلمان (BaFin)، در پی فروپاشی وایرکارد تلاش خود را برای حمایت از مشتریان افزایش داده است.

به گزارش می‌متالز، وایرکارد یک شرکت خدمات پرداخت تراکنش الکترونیکی آلمانی است که دچار یک رسوایی حسابداری شد. سازمان نظارت مالی فدرال آلمان، در سال گذشته، ۱۵ هزار شکایت از مشتریان درباره بانک‌ها و سایر ارائه دهندگان خدمات مالی بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا دریافت کرد که از ۱۲ هزار و ۵۰۰ شکایت در سال ۲۰۲۱ میلادی و برای چهارمین سال متوالی، افزایش شدید داشته است. به گفته مقامات، بانکداران و حامیان حمایت از مصرف کنندگان، مشکلات مشتریان بانک‌ها و موسسات مالی شامل زمان پردازش طولانی برای بسته شدن حساب، تغییر شرایط و ضوابط و کوچک شدن شبکه شعب است. نظرسنجی شرکت مطالعات بازار انگلیسی یوگاو (YouGov) در سال گذشته نشان داد میزان اعتماد به بخش مالی آلمان که برای ارتقای ثبات مالی بیشتر و جذب سرمایه برای حمایت از رشد اقتصادی ضروری است، کمتر از میانگین جهانی است و از بازار‌های بزرگ از قبیل کانادا، استرالیا و آسیا عقب‌تر است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده