تاریخ: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۰:۱۱
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۲۹۸۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صنعت، معدن و تجارت در گچساران:

دولت برای رفع مشکلات تولید راهکار دارد / برای مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت خستگی معنا ندارد

می متالز - رحمانی با بیان اینکه دولت برای رفع مشکلات تولید راهکار دارد، افزود: در شرایط خاص امروز، خستگی برای مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت معنا ندارد و همه با انگیزه و علاقه پای کار هستند.
دولت برای رفع مشکلات تولید راهکار دارد / برای مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت خستگی معنا ندارد

به گزارش می متالز، رضا رحمانی در حاشیه مراسم آغاز عملیات یک واحد پالایشگاهی در گچساران با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه حل مشکلات اساسی کشور در گرو توجه به تولید است، گفت: بیکاری، تورم و فقر از مشکلات اساسی مردم است که برای حل آنها باید به تولید توجه کنیم و در این مسیر خستگی معنا ندارد و همه با انگیزه و علاقه پای کار هستند.

رحمانی با اشاره به اینکه دولت برای رفع مشکلات تولید راهکار دارد، گفت: در گذشته و امروز نشان دادیم که می توانیم از پس مشکلات بر بیاییم، دشمنان در اردیبهشت ماه و پس از آن در آبان ماه با شروع تحریم ها گمان می کردند تولید در کشور تعطیل می شود، اما با همت مردم و تلاش مسوولان اینگونه نشد.

او ادامه داد: آغاز عملیات اجرایی پروژه فناورانه پالایشگاه تولید بیواتانول و کنجاله تخمیر با سرمایه گذاری 500 میلیارد تومان نشان می دهد مردم ایران و مسوولان پویا و زنده هستند و تلاش می کنند.

رحمانی با تاکید بر اینکه حل مشکلات جوانان وظیفه ماست، گفت: باید هر شغل یک پروژه به حساب بیاید و تولید نیز روز به روز رونق می گیرد و برای سال آینده، برنامه های مختلفی برای توسعه صنعت، معدن و تجارت در دستور کار داریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر ضرورت پیگیری تامین مواد اولیه، نقدینگی و ... صنعت تاکید کرد و افزود: شاه بیت حوزه تجارت نیز صادرات است که باید آن را جدی بگیریم و برنامه های ویژه داریم.

رحمانی با بیان اینکه در تبصره 18 قانون بودجه سال آینده، 270 هزارنفر اشتغال در نظر گرفته شده است، گفت: ما در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اشتغال و رونق تولید در همه استان ها برنامه داریم.

او با اشاره به وظیفه سازمان گسترش نوسازی صنایع (ایدرو) که توسعه واحدهای فناورانه وصنایع نوین در مناطق محروم است، اجرای این دو پروژه توسط ایدرو را توجه به این اولویت ها دانست.

رحمانی افزود: محصولاتی که در این پالایشگاه تولید می شود به سلامت مردم و محیط زیست توجه دارد و 70 درصد تجهیزات و ماشین الات آن نیز ساخت داخل است که با بهره برداری زنجیره ای از تولید شکل می گیرد.

به گفته ی وزیر صنعت، معدن تجارت افتتاح این پالایشگاه در حوزه حمل نقل، خدمات و... زنجیره ای از فعالیت ها در منطقه را شکل می دهد.

او تاکید کرد: اولویت جذب نیرو و تامین تدارکات برای واحدها در شهرستان ها باید نیروها و ظرفیت بومی باشد.

رحمانی اضافه کرد: سرمایه گذاری های اینچنینی در مناطق محروم تاثیرش بیشتر از بودجه ای است که دولت در نظر می گیرد.

او افزود: در استان کهگیلویه و بویر احمد بهترین شرایط مثل آب، زمین و... داریم و باید مطالعات لازم برای پروژه های صنعتی، معدنی و تجاری صورت گیرد.

عناوین برگزیده