تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۳۹
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۲۹۸۵۱۰
سرویس خبر : زمین شناسی

گسترش فعالیت‌های اکتشافی شرکت «BHP» به حوزه اورانیوم و لیتیوم

‌می‌متالز - مدیر برنامه «Xplor» ارائه شده از سوی شرکت «BHP»، در روز چهارشنبه پنجم ماه آپریل ۲۰۲۳ اعلام کرد که این برنامه برای حمایت از اکتشاف‌گران مواد معدنی از ماه سپتامبر ۲۰۲۳ راه‌اندازی شد.

به گزارش می‌متالز، مدیر برنامه «Xplor» ارائه شده از سوی شرکت «BHP»، در روز چهارشنبه پنجم ماه آپریل ۲۰۲۳ اعلام کرد که این برنامه برای حمایت از اکتشاف‌گران مواد معدنی از ماه سپتامبر ۲۰۲۳ راه‌اندازی شد که به جز اکتشاف مس و نیکل شامل پروژه‌های آتی اکتشاف اورانیوم و لیتیوم هم خواهد بود.

به نقل از خبرگزاری رویترز، برنامه شتاب‌دهنده «Xplor» هفت پروژه را در سراسر جهان برای پشتیبانی به مدت ۶ ماه از ماه ژانویه ۲۰۲۳ در اولین سال راه‌اندازی خود انتخاب کرد که با حوزه فعالیت شرکت «BHP» یعنی مس و نیکل که در امر گذار به انرژی‌های تجدیدپذیر بسیار تاثیرگذار هستند، مطابقت داشتند.

شرکت «BHP» پیش‌بینی می‌کند که جهان تا سال ۲۰۳۰ به دو برابر میزان مس و چهار برابر نیکل تولید شده در سال ۲۰۲۳ نیاز داشته باشد.

سونیا اسکارسلی، نایب رئیس برنامه «Xplor» متعلق به شرکت «BHP» بیان کرد که این برنامه در دومین سال راه‌اندازی خود، تعداد درخواست‌ها از سال اول را که ۵۰۰ عدد بود را به دو برابر افزایش خواهد داد.

وی در یک کنفرانس مرتبط که در سنگاپور برگزار شد، مطرح کرد: این شرکت علاوه بر کشف و استخراج مس و نیکل، کشف و استخراج مواد معدنی دیگری، چون اورانیوم و لیتیوم را هم در برنامه دارد.

وی افزود: برنامه «Xplor» به دلیل ارائه حمایت مالی و استراتژیک از اکتشاف‌کنندگان مواد معدنی به آن‌ها در برقراری این ارتباطات کمک می‌کند. درعین حال شرکت «BHP» با ایده شرکت‌ها و ذخایر معدنی جدید مواجه خواهد بود که ممکن است برای دسترسی به منابع مالی بانکی به دلیل قرار داشتن در مراحل اولیه اکتشاف با مشکل روبه‌رو باشند.

شرکت «BHP» با کمک این برنامه توانست در ارائه مبلغ ۵۰۰ هزار دلار به هر یک از شرکت‌های «Nordic Nickel (NNL.AX)، «Tutume Metals»، «Asian Battery Minerals Impact Minerals (IPT.AX)، «Red Ox Copper»، Bronzite Corp و Kingsrose Mining (KRM.AX) نقش خود را ایفا کند.

وی افزود: صنعت معدن به طور کلی با یک دهه کمبود سرمایه‌گذاری در اکتشافات مواجه است و برای پاسخگویی به چالش‌های پیش روی جهان در راستای برنامه کربن‌زدایی، باید در این مسیر قرار بگیرد.

اسکارسلی در ماه مارس ۲۰۲۳ به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که تمرکز شرکت «BHP» بر گسترش روند عرضه و تقاضا مس و نیکل بیشتر از روند عرضه و تقاضا لیتیوم است.

مایک هنری، مدیر اجرایی شرکت «BHP» معتقد است که این شرکت تمایلی برای گسترش فعالیت‌های خود در حوزه لیتیوم ندارد، زیرا فراوانی نسبی آن باعث می‌شود به دست آوردن موقعیتی استراتژیک در یک معدن با عمر بهر‌برداری طولانی و کم هزینه تقریبا غیرممکن شود.

این شرکت که اورانیوم را به عنوان یک محصول جانبی از معدن مس تحت مدیریت خود در جنوب استرالیا به نام «Olympic Dam» استخراج می‌کند، از نقش اورانیوم در دنیای انرژی‌های جدید توضیحاتی را ارائه داد.

منبع: فلزات آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده