تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۳۳
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۲۹۸۸۱۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

قیمت تیگو ۵ صفر در بازار آزاد/ ادامه سقف‌شکنی به‌رغم توقف تولید

‌می‌متالز - قیمت خودرو طی ماه‌های اخیر ترمز بریده و همچنان به روند صعودی خود ادامه می‌دهد. خودروی تیگو ۵ نیز از این قافله عقب نمانده و به‌رغم توقف تولید، همانند دیگر خودرو‌ها افزایش قیمت را تجربه می‌کند.

به گزارش می‌متالز، تیگو ۵ IE در سال ۱۴۰۰ توسط مدیران خودرو توقف تولید خورد، اما هنوز هم مدل‌های صفر کیلومتر آن در بازار پیدا می‌شود.

تیگو ۵ صفر کیلومتر با مدل ۱۴۰۰ در فروردین ماه ۱۴۰۲ طبق قیمت‌های اعلامی برخی از سایت‌های خرید و فروش خودرو، هم‌اکنون در محدوده یک میلیارد و ۵۷۹ میلیون تومان در بازار داخل کشور معامله می‌شود.

همچنین در صورت پیدا کردن مدل ۱۳۹۹ این کراس‌اوور چینی در بازار، می‌توان آن را با ۵۰ میلیون پایین‌تر، یعنی یک میلیارد و ۴۳۹ میلیون تومان خریداری کرد.

بررسی اجمالی تیگو ۵ IE

تیگو ۵ اواخر سال ۱۳۹۵ توسط مدیران خودرو مونتاژ و در بازار داخل کشور عرضه شد. پس‌از دو سال، یعنی در سال ۱۳۹۷ این شرکت یک به‌روزرسانی روی این مدل انجام داد که تغییراتی اندک مانند تریم داخلی جدید، سنسور‌های جلو و عقب، نمایشگر ۱۰ اینچی و چراغ خوش‌آمد گویی با لوگوی چری را تجربه کرد.

یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف تیگو ۵ IE مشخصات فنی ضعیف این کراس‌اوور چینی نسبت به بدنه بزرگ آن است.

پیشرانه‌ای که روی این خودرو قرار دارد، یک موتور چهار سیلندر با حجم دو لیتر و تنفس طبیعی است که ۱۳۹ اسب‌بخار قدرت و ۱۸۲ نیوتن‌متر گشتاور را تولید می‌کند. گیربکس ۷ سرعته CVT، این قدرت تولیدی را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

رقبای تیگو ۵ در بازار

باتوجه به قیمتی که مدل ۱۴۰۰ این خودرو در بازار دارد، می‌توان به جک S۳ اشاره کرد که در فروردین ماه ۱۴۰۲ به قیمت یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

قیمت تیگو ۵ صفر در بازار آزاد/ ادامه سقف‌شکنی به‌رغم توقف تولید

همچنین کراس‌اوور فردا SX۵ نیز می‌تواند دیگر رقیب تیگو ۵ در بازار باشد که به قیمت یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده