تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۸:۳۰
بازدید: ۶۲
کد خبر: ۲۹۸۸۶۰
سرویس خبر : زمین شناسی

حمایت پوتین از توسعه صنعت فضایی و ماهواره‌ای روسیه

‌می‌متالز - رئیس جمهور روسیه تاکید کرد، کشورش راه‌حل‌های منحصر به فردی در حوزه دفاعی، موشکی و اکتشاف فضا در اختیار دارد.

به گزارش می‌متالز، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه در یک سخنرانی گفت، کشورش دارای راه‌حل‌های منحصر به فردی در حوزه موشکی، دفاعی و اکتشاف در حوزه فضا است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پوتین در یک سخنرانی به مناسبت «روز جهانی فضانوردی» بیان داشت: «کشور ما راه‌حل‌های منحصر به فرد خودش را برای حل مشکلات دفاعی و اکتشاف فضا در اختیار دارد.»

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد، صنعت موشک و فضایی روسیه همچنان مشغول تقویت پتانسیل خود است. او خاطر نشان کرد: «من خرسندم که صنعت فضایی و موشکی کشور ما دارد به صورت مداوم پتانسیلش را افزایش می‌دهد. این صنعت بالغ بر ۱۰۰ موشک را به صورت متوالی بدون بروز هیچ گونه حادثه‌ای پرتاب کرد.»

پوتین در ادامه سخنرانی خود همچنین بر لزوم افزایش تولید ماهواره‌ها توسط روسیه تاکید کرده و گفت، کشورش «می‌تواند این مساله را حل کند.»

ولادیمیر پوتین همچنین متذکر شد، روسیه نیازمند ساخت سامانه‌های فضایی حاکمیتی خود و رفتن به سمت تولید محصولاتی که به اقتصاد ملی آن نفع برساند است.

او گفت: «البته ما نیازمند ساخت سامانه‌های فضایی حاکمیتی و نسل جدید هستیم.»

رئیس جمهور روسیه خاطر نشان کرد، کشورش باید با سرعت بیشتری مسیر تولید محصولات پیشرفته رقابتی که به اقتصاد ملی آن نفع برسانند را طی کند.

به گفته ولادیمیر پوتین، «هدف از مجموعه‌های قدرتمند از ماهواره‌ها، تضمین ارتباطات و ناوبری با کیفیت از جمله در زمینه انتقال داده‌های ماهواره‌ای است.»

وی افزود: «این ماهواره‌ها باعث گسترش سنجش از راه دور زمین با هدف خدمت به توسعه مناطق گسترده کشور ما، توسعه تجهیزات بدون سرنشین و حل مشکلات جهانی از جمله مشکلات حوزه محیط زیست و تغییرات آب‌وهوایی می‌َشوند.»

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده