به گزارش میمتالز، در حاشیه نشست خبری روز شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲، دکتر «مرتضی علی اکبری» مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با اشاره به بازدید وزیر راه و شهرسازی از بندر شهید رجایی و اهمیت زیرساختها در پاسخ به میمتالز اظهار کرد: شرکت مدیریت بین المللی همراه جاده ریل دریا (هیمکو) برای ۵۰ میلیون تن ظرفیت برنامه ریزی شده بود، اما بین سهامداران به نقطهای نرسیده بود که این میزان مورد نیاز شرکتهای فلزی و معدنی باشد. به همین دلیل سازمان بنادر و کشتیرانی حدود ۱ سال و نیم جلوی کار را گرفته بود و پیشرفت آن متوقف شده بود. ظاهرا خودشان تمایل به انتقال محدوده کنار دریا را نداشتند و شنیده بودم که برای طرحهای توسعه خودشان در نظر گرفته شده بود.
علی اکبری در ادامه تصریح کرد: نهایتا با تلاش و پیگیریهای فراوان آقای دکتر نادری مدیرعامل «هیمکو» درست قبل از ایام تعطیلات عید به توافقی دست یافتند. در حال حاضر، ظرفیت ۵۰ میلیون تن را به ۱۰ میلیون تن کاهش داده اند تا سهامداران موجود هم بتوانند سیاستهای مد نظر خود را اعمال کنند.
وی با اشاره به سهامداران هیمکو از جمله ومعادن، وامید و تجلی خاطرنشان ساخت: جلسات مشترکی بین شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) و شرکت سرمایه گذاری امید (وامید) برای هماهنگیهای بیشتر جهت سرمایه گذاریها در حال برگزاری است و قرار است در اولین جلسه با توجه به رفع موانع و مشکلات، کار اجرایی جدی آغاز شود. امیدواریم به زودی یک افزایش سرمایهای را در شرکت «هیمکو» شاهد باشیم تا کار به صورت رسمی آغاز شود.
مدیرعامل تجلی در پاسخ به کاهش ظرفیت پروژه نیز گفت: ظرفیت به این دلیل کاهش پیدا کرد که پروژه فاز به فاز به پیش برود.