به گزارش میمتالز، محمد پردل نژاد گفت: ساخت خط آهن رشت – کاسپین با اختصاص روزانه ۵۰ واگن مصالح و خاک از سد منجیل و لوشان سرعت میگیرد.
وی با اشاره به مصرف ۲ و نیم میلیون مترمکعب مصالح و خاک از سال ۹۸، زمان آغاز این طرح تاکنون، افزود: برای تکمیل این خط آهن به یک میلیون مترمکعب دیگر مصالح نیاز است.
مدیر حوزه طرحهای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گیلان با بیان اینکه برای ساخت نیمی از خط آهن رشت – کاسپین به طول ۱۷ و نیم کیلومتر تاکنون بیش از هزار میلیارد و ۵۰ میلیون تومان هزینه شده است، گفت: برای بهره برداری از فاز نخست این خط آهن که به منطقه آزاد کاسپین متصل خواهد شد به ۷۰۰ میلیاردتومان اعتبار نیاز است.
محمد پردل نژاد از زیرسازی ۸۴ درصدی خط آهن رشت – کاسپین خبر داد و گفت: با تامین به هنگام و مستمر بودجه، فاز نخست این خط آهن در کوتاهترین زمان ممکن به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت: ساخت فاز دوم این خط آهن شامل تکمیل خطوط ایستگاهی و خود ایستگاهها به زودی آغاز میشود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما