تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۳۶
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۲۹۹۳۷۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

وزارت صمت فراموش نکند که بستر واردات خودرو در قانون ساماندهی صنعت خودرو فراهم شده است

‌می‌متالز - علی جدی، نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس: فردی به بزرگی گفت، ما را موعظه کن، آن بزرگ در پاسخ گفت، آنچه پیش‌ازاین گفتم و بلد هستی را انجام بده، موعظۀ جدیدی نیاز نیست. این داستان حکایت وزارت صمت است، این وزارتخانه باید پاسخ دهد که تاکنون چند درصد از قوانین مصوب و ظرفیت‌های ایجادشده را برای سامان‌دهی بازار خودرو استفاده کرده که اکنون قوانین تصویب‌نشده را دلیل نابسامانی بازار و گرانی خودرو معرفی می‌کنند.

به گزارش می‌متالز، مجلس در قانون ساماندهی خودرو بستر واردات خودرو را فراهم کرد. وزارت صنعت، معدن و تجارت باید پاسخ دهد که از این ظرفیت برای مدیریت بازار خودرو و عرضۀ بیشتر چه استفاده‌ای کرده و خروجی آنچه بوده است؟

کدام‌یک از مصوبات مجلس در حوزه خودرو به‌درستی اجراشده است؟ هیچ‌یک این مصوبات برای ساماندهی بازار خودرو به کار گرفته نشده، درواقع قانون مصوب (مانند قانون ساماندهی صنعت خودرو) را بدون اجرای کامل، معطل گذاشته‌اند و به‌دنبال بهانه‌تراشی هستند. وزارت صمت از ظرفیت‌هایی که تاکنون پیش بینی شده استفاده نکرده و نتوانسته بازار خودرو را مدیریت کند.

نمایندگان به‌صورت جدی پیگیر نهایی‌شدن مصوبۀ مالیات بر سوداگری هستند، البته مسوولان حوزۀ خودرو باید به این پرسش هم پاسخ دهند که چرا پیش‌ازاین و به‌طور مثال چند سال قبل که قوانینی مانند مالیات بر سوداگری وجود نداشته، قیمت خودرو متناسب بود و مردم می‌توانستند این کالا را خریداری کنند؟

منبع: فردا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده