تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۲۴
بازدید: ۲۲۹
کد خبر: ۲۹۹۶۵۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

شرایط ارائه سرویس اولیه در دوران گارانتی خودرو تغییر کرد

شرایط ارائه سرویس اولیه در دوران گارانتی خودرو تغییر کرد
‌می‌متالز - رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان طی نامه‌ای به خودروسازان بر اصلاح شرایط ارائه سرویس اولیه در دوران گارانتی تاکید کرده است.

به گزارش می‌متالز، روز چهارشنبه، حسین فرهیدزاده با اشاره به تصمیمات گرفته شده برای ساماندهی بازار خودرو و ایجاد محدودیت برای اشخاصی که با هدف سفته بازی اقدام به خرید خودرو و دپوی آن برای فروش با قیمت‌های بالاتر می‌کنند، گفته که با توجه به اختلاف فاحش قیمت رسمی فروش خودرو‌های سواری تحویلی شرکت‌های خودروساز با نرخ حاشیه بازار متاثر از تشدید فضای واسطه‌گری برخی از افراد سودجو و تاثیر قابل توجه آن در نابسامانی و التهاب بازار خودرو و در نهایت اجحاف در حق مصرف کنندگان واقعی ناشی از بازار سازی کاذب و رشد روز افزون قیمت‌ها و برای جلوگیری از انباشت و احتکار خودرو صفر کیلومتر تا اطلاع ثانوی بخشنامه شماره ۳۷۰/۴۰۱/۳۸۳۲۳ تاریخ ۲۲ آذر ۱۴۰۱ این سازمان پیوست با موضوع فعالسازی گارانتی خودرو لغو و شرایط سرویس اولیه خودرو در دوره گارانتی تغییر می‌کند.

براین اساس در صورتی که مصرف کننده‌ای به نمایندگی‌های شرکت مراجعه و مالکیت خودروی مذکور از زمان تحویل خودرو از کارخانه تغییر نیافته باشد، اعمال محدودیت حداکثر ظرف مدت ۵ ماه از تاریخ تحویل و با حداقل ۱۰۰۰ کیلومتر کارکرد خودرو برای سرویس اولیه به نمایندگی شرکت‌های خودرو ساز ضروری نبوده و شرط مذکور تنها در ارتباط با خودرو‌هایی اجرایی خواهد شد که مالکیت خودرو از زمان تحویل خودرو تا زمان اولین مراجعه به نمایندگی جهت سرویس تغییر یافته باشد.

فرهیدزاده از شرکت‌های خودروسازی خواسته که دستور دهند در اسرع وقت ضمن اطلاع رسانی شفاف و گسترده به مشتریان و نمایندگی‌های سراسر کشور در چارچوب آیین نامه رعایت حقوق مصرف کنندگان خودرو، ساز و کار اجرایی لازم در این خصوص تدوین و موضوع در اطلاعیه‌های فروش و قرارداد‌های تنظیمی نیز درج شود.

منبع: اگزیم نیوز

عناوین برگزیده