تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۵
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۲۹۹۷۲۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد:

۷ هزار مگاوات برق تا پیش از تابستان وارد مدار سراسری می‌شود/ قطعی برق صنایع موجب نابسامانی بازار فولاد می‌شود

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید در صورتی که اکنون برنامه‌های لازم برای تامین برق موردنیاز واحد‌های تولیدی در فصل گرما پیش‌بینی و اجرایی نشود، قطعی برق واحد‌های صنعتی موجب نابسامانی بازار فولاد خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، جواد حسینی کیا اظهار داشت: در کشور‌های توسعه یافته دنیا اگر کمبود برق وجود داشته باشد، آخرین جایی که برق آن قطع خواهد شد، صنایع است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود برق در تابستان و گاز در زمستان یکی از موانع اساسی تولید به خصوص در صنعت فولاد در کشور به شمار می‌رود.

به گفته این نماینده مجلس، در صورتی که اکنون برنامه‌های لازم برای تامین برق موردنیاز واحد‌های تولیدی در فصل گرما پیش‌بینی و اجرایی نشود، قطعی برق واحد‌های صنعتی موجب نابسامانی بازار فولاد خواهد شد.

حسینی کیا در ادامه درباره ضرورت توجه به موضوع تامین برق واحد‌های تولیدی و صنعتی در آستانه فصل گرم، گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری امسال را به نام «مهار تورم، رشد تولید» نامگذاری کردند، دولت باید برای رونق و رشد تولید از خود شروع کرده و با اقدامات اساسی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب بستر تحقق این مهم را فراهم کند.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور در جلسه مشترک مجلس و دولت اعلام کرد که حدود ۷ هزار و ۷۰۰ مگاوات برق تا پیش از تابستان وارد مدار سراسری می‌شود تا بخشی از ناترازی موجود در این زمینه برطرف شود.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده