تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۱۳
بازدید: ۷۷
کد خبر: ۲۹۹۷۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۱۲ میلیارد دلار کالا از منطقه ویژه انرژی پارس صادر شد

‌می‌متالز - ناظر گمرکات استان بوشهر گفت: پارسال ۱۲ میلیارد و ۱۵۲ میلیون دلار کالا از گمرک منطقه ویژه پارس به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش می‌متالز، علی سلیمانی ناظر گمرکات استان بوشهر گفت: پارسال بیش از ۲۲ میلیون و ۷۷۰ هزار تن کالا از این گمرک صادر شد که از نظر وزنی نیز ۱۲ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ بیشترین میزان صادرات استان بوشهر از گمرک منطقه ویژه پارس انجام شد طوری که ۸۳ درصد از وزن و ۹۱ درصد از مجموع ارزش این صادرات را به خود اختصاص داد.

ناظر گمرکات استان بوشهر با بیان اینکه ۲۵۹ قلم کالای مختلف از گمرکات استان بوشهر به خارج از کشور صادر می‌شود، عنوان کرد: در این مدت انواع گاز مایع با ۳۵ و ۴۵ درصد مجموع از نظر وزنی و ارزشی بیشترین صادرات این استان را به خود اختصاص داده است.

سلیمانی ادامه داد: پس از آن متانول با ۱۸ درصد و پلی‌اتیلن و کود اوره با هشت درصدِ ارزش صادرات استان بوشهر ارزآورترین کالا‌های صادراتی این استان به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه بیشتر این محصولات به کشور چین صادر شد، اضافه کرد: محصولات رافینیت، نفتا، پارازیلین، آمونیاک، گوکرد گرانول و روغن پایه نیز به ترتیب در رتبه‌های بعدی بیشترین صادرات منطقه ویژه انرژی پارس قرار دارند.

ناظر گمرکات استان بوشهر یادآور شد: پارسال، از یازده گمرک صادراتی استان بوشهر ۲۷ میلیون و ۳۸۷ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۳۱۵ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد که از نظر وزنی هفت و از نظر ارزشی ۳۲ درصد افزایش یافته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده