تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۱۷
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۳۰۳۲۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ترخیص ۱۳۴ هزار تن کالا‌های اساسی از طریق گمرکات استان بوشهر

‌می‌متالز - مدیرکل گمرک بوشهر گفت: ۱۳۴ هزار تن کالا‌های اساسی از طریق گمرکات استان بوشهر در سال ۱۴۰۱ ترخیص شده که نسبت به سال ماقبل آن ۲۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، علی سلیمانی با اشاره به تخلیه کالا‌های اساسی در بنادر استان اظهار داشت: سال گذشته ۱۳۴ هزار تن کالا‌های اساسی در بنادر استان بوشهر تخلیه و با تلاش گمرکات ترخیص شد.

سلیمانی ارزش این کالا‌ها را ۲۶۴ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این کالا‌ها از نظر ارزشی ۱۳ و وزنی ۲۱ درصد نسبت به سال ماقبل آن افزایش یافته است.

وی برنج، چای، حبوبات، ذرت و انواع لاستیک خودرو را از جمله محموله‌های ترخیص شده کالا‌های اساسی از گمرکات استان بوشهر دانست و بیان کرد: در کنار واردات کالا‌های اساسی دیگر محموله‌ها به وزن ۶۳۷ هزار تن با ارزش حدود ۲ میلیارد دلار از طریق گمرکات استان بوشهر ترخیص شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر کالا‌های وارداتی به بنادر استان بوشهر در سال ۱۴۰۱ را نسبت به سال ماقبل آن از نظر وزنی ۲۰ درصد و ارزشی ۳۴ درصد دارای افزایش دانست.

سلیمانی بیشترین کالا‌ها را پارچه و لوازم یدکی خودرو دانست و بیان کرد: این کالا‌ها از کشور‌های چین، امارات متحده عربی، هندوستان، روسیه، فیلیپین، سریلانکا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن و ترکیه بارگیری و در بنادر استان بوشهر تخلیه و ترخیص شده است.

وی از افزایش صادرات از بنادر استان بوشهر به کشور‌های مختلف خبر داد و خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۷ میلیون تن کالا به ارزش بیش از ۱۳.۲ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شد که از نظر وزنی ۷ درصد و ارزشی ۳۲ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه تراز تجاری استان بوشهر در سال گذشته مثبت بود گفت: در سال مهار تورم و رشد تولید توجه ویژه‌ای به امر تجارت و مبادلات تجاری از جمله صادرات محموله‌های تولیدی شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده