تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۸
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۳۰۸۳۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صادرات ۷ میلیون و ۴۰۹ هزار تن کالای غیرنفتی از گمرکات بوشهر در ۳ ماه نخست سال

‌می‌متالز - ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر از صادرات ۷ میلیون و ۴۰۹ هزار تن کالای غیرنفتی از گمرکات استان بوشهر در ۳ ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علی سلیمانی با اشاره به به آمار گمرکات استان در فصل بهار گفت: صادرات بدون احتساب میعانات گازی ستان در مدت یاد شده بالغ بر ۷ میلیون و ۴۰۹ هزار تن کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۸۰۶ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی یک درصد و از نظر ارزشی ۲۸ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه به طور کلی صادرات گمرکات استان بوشهر شامل ۳ گروه میعانات گازی، محصولات پتروشیمی و سایر کالاها، است، افزود: عمده کالا‌های صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، سیمان و کلینکر، سبزیجات و صیفی‌جات تازه است.

ناظر گمرکات استان افزود: کشور‌های چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، پاکستان، سریلانکا، ویتنام، تایلند و آفریقای جنوبی مقصد کالا‌های صادراتی گمرکات استان بوشهر هستند.

کسب رتبه اول کشوری صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر

سلیمانی تصریح کرد: عملکرد خوب گمرکات در سال گذشته و همچنین در ۳ ماهه سال جاری موجب شد تا گمرکات استان رتبه اول کشور را در زمینه صادرات در بین گمرکات کسب کند.

وی افزود: طبق آمار حدود ۲۵ درصد صادرات کشور از طریق گمرکات این استان صورت می‌گیرد که این مهم نشان از نقش گمرکات این استان در اقتصاد کشور دارد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر به آمار واردات گمرکات استان اشاره کرد و گفت: طی مدت یاد شده حدود ۱۲۲ هزار تن کالا به ارزش حدود ۴۲۱ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۲۵ و از نظر ارزشی ۱۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سلیمانی ادامه داد: عمده کالا‌های وارداتی از گمرکات استان شامل ماژول نمایشگر، قطعات دوچرخه و موتورسیکلت، انواع پارچه، قطعات و لوازم یدکی خودروی سواری، انواع بلبرینگ و رولبرینگ، جرثقیل مستعمل، موز، انواع چای، رادیاتور کمپرسور صنعتی و متعلقات و انواع بلندگو بوده است.

وی اضافه کرد: بیشترین سهم واردات کالا به استان بوشهر به ترتیب مربوط به کشور‌های امارات متحده عربی، چین، فیلیپین، هند، ترکیه، سریلانکا، ژاپن و آلمان است.

افزایش ۳۱۰ درصدی درآمد گمرکات استان بوشهر

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: درآمد گمرکات استان در ۳ ماهه سال ۱۴۰۲، بالغ بر ۲۴ هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با سال گذشته ۳۱۰ درصد افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده