تاریخ: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۳۳
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۳۲۵۷۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صادرات ۲۰ میلیون تن انواع محصولات از گمرکات استان بوشهر

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از صادرات ۲۰ میلیون تن انواع محصولات از گمرکات استان در ۸ ماه امسال خبر داد و گفت: این محصولات به ارزش ۷.۵ میلیارد دلار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش دارد.

به گزارش می‌متالز، مهدی صفوی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر محصولات تولیدی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: این استان نقش مهمی در تولید محصولات مختلف در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، آبزیان، مواد معدنی و صنایع دستی دارد.

وی به صادرات محصولات تولیدی استان بوشهر پرداخت و بیان کرد: در ۸ ماه امسال با احتساب میعانات گازی افزون بر ۲۰ میلیون و ۴۵۲ هزار تن کالا به ارزش ۷.۵ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: این میزان صادرات از لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش یافته است.

صفوی صادرات بدون احتساب میعانات گازی را ۲۰ میلیون و ۲۳۱ هزار تن اعلام و خاطرنشان کرد: عمده کالا‌های صادراتی استان بوشهر شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، سیمان، کلینکر، انواع ماهی و میگو، مواد معدنی، سبزیجات و صیفی‌جات است.

وی بیان کرد: محصولات استان بوشهر به کشور‌های چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، پاکستان، آفریقای جنوبی، سریلانکا، ویتنام، قطر، نیجریه صادر شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر به واردات کالا از گمرکات استان بوشهر پرداخت و بیان کرد: در ۸ ماه امسال افزون بر ۴۰۹ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۴۰۹ میلیون دلار وارداتی از گمرکات استان بوشهر ترخیص شده است.

صفوی واردات کالا در ۸ ماه امسال از گمرکات استان بوشهر را از نظر وزنی ۳ درصد کاهش نسبت به مدت سال قبل دانست و ادامه داد: این کالا‌ها از نظر ارزشی نسبت به ۸ ماه سال قبل ۱۲ درصد افزایش یافته است.

وی عمده کالا‌های وارداتی از گمرکات استان بوشهر را قطعات و تجهیزات موتورسیکلت و خودرو سواری، پارچه، بلبرینگ، لاستیک، موز، چای، الکترو موتور اعلام و خاطرنشان کرد: امارات متحده عربی، چین، روسیه، فیلیپین، هند، جمهوری کره، ژاپن، ترکیه، سریلانکا، هنگ کنگ بیشترین سهم از کشور‌های یاد شده در واردات کالا‌ها به استان بوشهر داشته‌اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده