تاریخ: ۰۸ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۱۳
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۳۰۹۲۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نصب دستگاه پیشرفته ایکس‌ری و استقرار سگ‌های موادیاب در گمرک بندر دیر

‌می‌متالز - رئیس گمرک بندر دیر از افزایش صادرات به کشور قطر از این بندر خبر داد و گفت: در راستای مقابله با قاچاق مواد مخدر، ضمن تجهیز گمرک بندر دیر به دستگاه پیشرفته ایکس‌ری، سگ‌های موادیاب در آن مستقر شده است.

به گزارش می‌متالز، فضل الله احمدی، با بیان اینکه این بندر به‌عنوان دروازه اصلی تجارت بین قطر و ایران محسوب می‌شود، اظهار داشت: بندر دیر با توجه به کوتاهی مسافت در مسیر دریایی به قطر نقش مهمی در عرصه تجارت با این کشور دارد.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های گمرکی و بندری تصریح کرد: برای تسریع در ارائه خدمات به بازرگانان امکانات زیرساختی در بندر افزایش یافته و با مشارکت سرمایه‌گذاران قطری ساخت اسکله در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس گمرک بندر دیر از افزایش صادرات به کشور قطر از این بندر خبر داد و بیان کرد: بررسی آمار‌ها حکایت افزایش مبادلات تجاری از بندر دیر به بندر الرویس قطر است.

احمدی از صدور مجوز صادرات محصول پسته از مبدأ گمرک بندر دیر به قطر خبر داد و خاطرنشان کرد: حسب درخواست جمعی از تجار و صادرکنندگان فعال در گمرک بندر دیر مبنی بر مجاز شناختن این گمرک به فهرست گمرکات در صادرات پسته این گمرک طی مکاتبات و پیگیری مستمر با ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر و ادارات و سازمان‌های ذی‌ربط موافقت گمرک ایران را برای امر صادرات پسته از گمرک بندر دیر را جلب کرد.

وی اضافه کرد: در این راستا ۵ تن محصول پسته اخیراً به این رویه از بندر دیر به کشور قطر صادر شد و صادرات این محصول ادامه دارد.

احمدی با بیان اینکه اکثر رویه‌ها در گمرک این بندر فعال است گفت: گمرک بندر دیر به صورت شبانه‌روزی در خدمت تجار و بازرگانان است.

رئیس گمرک بندر دیر از نصب دستگاه پیشرفته ایکس‌ری و استقرار سگ مواد یاب در گمرک بندر دیر خبر داد و خاطرنشان کرد: مسافت کم بندر دیر تا قطر و توسعه زیرساخت‌های بندری از مزیت‌های این بندر در جنوب استان بوشهر است.

بندر دیر به فاصله ۱۸۰ کیلومتری جنوب استان بوشهر و تا بندر الرویس قطر فاصله اندک دریایی دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده