تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۳۶
بازدید: ۵۱
کد خبر: ۳۱۲۵۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صادرات ۳.۷ میلیارد دلار کالا از گمرکات استان بوشهر

‌می‌متالز - مدیرکل گمرک بوشهر از صادرات ۳.۷ میلیارد دلاری کالا از گمرکات استان به ۴۲ کشور جهان خبر داد و گفت: این میزان صادرات در ۴ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۴ درصدی دارد.

به گزارش می‌متالز، علی سلیمانی، با اشاره به افزایش خدمات گمرکی در استان، اظهار داشت: ۱۴ گمرک در نقاط مختلف استان بوشهر فعال است که خدمات لازم به فعالان اقتصادی و بازرگانان ارائه می‌کنند.

وی از رونق تجارت و افزایش فعالیت بازرگانی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: صادرات کالا در ۴ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۴ درصدی داشته که نشان از رونق تجارت در استان بوشهر است.

مدیرکل گمرک بوشهر صادرات ۳.۷ میلیارد دلاری در ۴ ماه نخست امسال را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در این مدت ۹ میلیون و ۸۸۰ هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیارد و ۷۴۱ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به مقصد بیش از ۴۲ کشور جهان صادر شده است.

سلیمانی محموله‌های صادراتی در ۴ ماه نخست امسال را شامل محصولات پتروشیمی، انواع تولیدات حوزه شیلات، آبزیان، میعانات گازی، سیمان، مواد معدنی سبزیجات و صیفی‌جات اعلام و خاطرنشان کرد: در این مدت ۴۷۰ هزار تن مواد معدنی به ارزش ۲۱ میلیون دلار صادر شده و صادرات میگو پرورشی در ۴ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۳ درصد افزایش یافته است.

وی توسعه صادرات غیرنفتی را یکی از راهبرد‌های رشد اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: بیشترین کالا‌ها در ۴ ماه نخست امسال از گمرکات استان بوشهر به چین، امارات متحده عربی، هندوستان، ترکیه، پاکستان، سریلانکا، ویتنام، تایلند و کشور‌های آفریقایی صادر شده است.

ناظر گمرکات استان بوشهر جایگاه صادرات از این استان را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: گمرکات استان بوشهر در اقتصاد کشور نقش مهم و اثرگذاری دارد و بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود ۲۵ درصد صادرات کشور از گمرکات این استان انجام می‌شود.

مدیرکل گمرک بوشهر از مثبت بودن تراز تجاری استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در ۴ ماه نخست امسال ۱۷۲ هزار تن کالا وارداتی به ارزش ۶۱۴ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر ترخیص و با افزایش صادرات غیرنفتی در برابر واردات کالا تراز تجاری استان بوشهر در ۴ ماه امسال مثبت ثبت شده است.

سلیمانی بیشترین محموله‌های وارداتی را شامل لاستیک، لوازم یدکی خودرو، موتورسیکلت، دوچرخه، تجهیزات نیروگاهی، ماشین‌های راهسازی و میوه‌های گرمسیری از جمله موز و آناناس دانست و گفت: این محموله‌ها از امارات متحده عربی، چین، فیلیپین، هند، ژاپن، ترکیه و روسیه وارد و از طریق گمرکات استان در کوتاه‌ترین زمان ترخیص شده است.

وی از صدور مجوز ترخیص تلفن همراه و لوازم جانبی از گمرک بوشهر خبر داد و تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده، بوشهر به‌عنوان گمرک تخصصی ترخیص موبایل و لوازم جانبی تعیین و مجوز آن از سوی گمرک ایران صادر شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده