تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۰۹
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۳۰۲۳۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۳۲ درصدی ارزش کالا‌های صادراتی از گمرک بوشهر در سال ۱۴۰۱

‌می‌متالز - مدیرکل گمرک بوشهر گفت: در سال گذشته ۲۷ میلیون و ۱۸۶ هزار تن کالا به ارزش ۱۳.۲ میلیارد دلار از گمرکات استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل از نظر وزن ۷ درصد و از نظر ارزش ۳۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، علی سلیمانی ظهر امروز در آیین تجلیل از فعالان و کارکنان مجموعه گمرک بوشهر خدمات کارکنان فعالان گمرکی را شبانه‌روزی دانست و اظهار داشت: هدف کارکنان گمرک در نقاط استان بوشهر خدمات‌رسانی به فعالان اقتصادی، جذب سرمایه‌گذار و رونق اقتصادی و تولیدی است.

وی تسریع در ترخیص کالا در عرصه واردات و صادرات را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: کالا‌های اساسی در اسرع وقت ترخیص و از گمرک خارج می‌شود.

ورود کشتی حامل گندم به بندر و اسکله بوشهر

سلیمانی با اشاره به ورود کشتی حامل گندم به بندر و اسکله بوشهر گفت: این محموله به‌صورت شبانه‌روزی ترخیص و بارگیری می‌شود.

مدیرکل گمرک بوشهر از افزایش صادرات کالا در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن خبر داد و بیان کرد: در سال گذشته ۲۷ میلیون و ۱۸۶ هزار تن کالا به ارزش ۱۳.۲ میلیارد دلار از گمرکات استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل از نظر وزن ۷ درصد و از نظر ارزش ۳۲ درصد افزایش یافته است.

بیش از ۸۰ درصد محموله صادراتی در حوزه محصولات پتروشیمی

سلیمانی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد محموله صادراتی در حوزه محصولات پتروشیمی و میعانات گازی است گفت: در مدت یاد شده محصولات پتروشیمی، سیمان، کلینکر، انواع ماهی و میگو، سنگ، سنگ گچ و تره‌بار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

وی مقصد محموله‌های صادراتی از استان بوشهر را چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، پاکستان، آفریقای جنوبی و موزامبیک دانست و افزود: گمرک بوشهر در سال ۱۴۰۱ رتبه اول کشور در بین گمرکات کسب کرده است.

مدیرکل گمرک بوشهر تراز تجاری این استان را مثبت دانست و خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۶۳۷ هزار تن کالا به ارزش افزون بر یک میلیارد ۹۹۰ میلیون دلار وارد گمرکات استان و ترخیص شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن از نظر وزنی ۲۰ درصد و و از نظر ارزش ۳۴ رصد رشد داشته است.

گمرک در توسعه و پیشرفت مناطق پیرامونی خود نقش مهم تاثیرگذاری دارد

استاندار بوشهر هم از فعالیت و خدمات گمرکات ۱۴ گانه استان بوشهر قدردانی کرد و اظهار داشت: گمرک در توسعه و پیشرفت مناطق پیرامونی خود نقش مهم تاثیرگذاری دارد.

احمد محمدی‌زاده با اشاره به اینکه گمرکات استان بوشهر در صادرات و واردات کالا در کشور نقش مهمی دارند خاطر نشان کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد ۲۵ درصد صادرات و واردات کالا از گمرکات استان بوشهر انجام شده که انتظار می‌رود امسال افزایش یابد.

وی با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های گمرکی و توجه به مطالبات کارکنان اضافه کرد: در راستای ساخت مسکن به‌عنوان یکی از مطالبات کارکنان گمرک بوشهر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۱۷۰۰ هکتار اراضی به محدوده بوشهر افزوده شده که ساخت مسکن در این اراضی در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار بوشهر با تاکید بر فعال شدن شرکت تعاونی مسکن در گمرک بوشهر بیان کرد: طرح‌های مهم ساخت مسکن در قالب نهضت ملی مسکن در نقاط مختلف استان تسریع یافته است.

محمدی‌زاده با اشاره با جنگ اقتصادی دشمن علیه نظام اسلامی ایران گفت: دست‌اندرکاران اقتصادی و کارکنان گمرک به‌عنوان سربازان مقابله با جنگ اقتصادی محسوب می‌شوند.

در این آیین از فعالان مجموعه گمرک بوشهر به پاس خدمات ارزنده آنان و کسب جایگاه برتر در بین گمرکات نقاط مختلف کشور، قدردانی شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده