تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۵۴
بازدید: ۵۲
کد خبر: ۲۹۹۷۹۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

مجلس به دنبال اجرای مصوبه واردات خودرو‌های سواری کارکرده است

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از پیگیری کمیسیون صنایع مجلس برای اجرای مصوبه واردات خودرو‌های سواری کارکرده خبر داد.

به گزارش می‌متالز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از پیگیری کمیسیون صنایع مجلس برای اجرای مصوبه واردات خودرو‌های سواری کارکرده خبر داد.

رضا تقی پور انوری در خصوص آخرین وضعیت مصوبه واردات خودرو‌های سواری کارکرده در کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: علیرغم تلاش‌های خودروسازان داخلی برای تامین نیاز بازار، اما با توجه به عدم تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار خودرو لازم است موضوع واردات خودرو‌های کارکرده به صورت مدیریت شده و به طوریکه به تولید داخل آسیب وارد نکند دنبال شود.

وی افزود: واردات خودرو‌های سواری کارکرده از سال گذشته در مجلس مطرح بوده و معتقدیم بانک مرکزی باید زمینه شناسنامه دار شدن ارز‌ها را فراهم کند تا هر شخصی که ارز شناسنامه دار معتبر خارج از کشور در اختیار دارد بتواند خودرو نو یا دست دوم وارد کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر خودرو‌های وارداتی دست دوم بر بازار خودرو بیان کرد: با واردات این خودرو‌ها کانال‌های تامین خودرو در کشور متنوع شده و با مقایسه قیمت و کیفیت خودرو‌های داخلی و خارجی رقابت پذیری در صنعت خودرو ایجاد خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره تضمین خدمات پس از فروش خودرو‌های وارداتی کارکرده اظهار داشت: دغدغه خدمات پس از فروش برای خودرو‌های وارداتی کاملا صحیح است و باید مدیریت شود چراکه نمی‌توان کشور را به انبار خودرو‌های وارداتی کارکرده تبدیل کرد؛ لذا می‌بایست واردات خودرو‌هایی مدنظر قرار بگیرد که امکان ارایه خدمات پس از فروش آن‌ها وجود داشته باشد؛ بنابراین با تفکیک این خودرو‌ها و اطلاع رسانی در این خصوص واردات خودرو‌های دست دوم امکان پذیر بوده و موجب اشتغال زایی در کشور نیز خواهد شد.

منبع: خبر خودرو

عناوین برگزیده