تاریخ: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۳۸
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۲۹۹۷۹۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

بهره برداری از بزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در خوزستان

‌می‌متالز - اولین و بزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در شرکت فولاد خوزستان به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش می‌متالز، قائم مقام شرکت فولاد خوزستان در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: همگام با شعار سال ۱۴۰۲ که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان "مهار تورم، رشد تولید" اعلام شده است، اولین و بزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در شرکت فولاد خوزستان با ظرفیت بیش از ۲ میلیون تن در نیمه دوم امسال به بهره برداری می‌رسد.

محمد نیکوکار افزود: بهره برداری از این کارخانه نقش مهمی در اقتصاد منطقه، رفع کمبود آهن اسفنجی در فولاد خوزستان، کیفیت و افزایش محصولات تولیدی این شرکت ایفا می‌کند.

وی اشتغالزایی برای حدود ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۴ تا ۵ برابر به صورت غیر مستقیم را از دیگر مزایای راه اندازی و بهره برداری از اولین و بزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در شرکت فولاد خوزستان عنوان کرد.

نیکوکار به ثبت ۷ رکورد در شرکت فولاد خوزستان در فروردین ماه امسال اشاره کرد و ادامه داد: پس از یکسال رکورد ۳۵۲ هزار و ۴۷۳ تُن شمش فولادی در تاریخ فعالیت این شرکت ثبت شد.

به گفته این مقام مسوول؛ در بخش احیا، تولید ۳۸۸ هزار و ۱۸ تُن آهن اسفنجی، واحد زمزم یک ۸۸ هزار و ۱۰۸ تُن، واحد زمزم دو ۹۲ هزار و ۳۷۳ تُن، مجموع واحد زمزم ۱۸۰ هزار و ۴۸۱ تُن، واحد احیا دو ۲۰۷ هزار و ۵۳۷ تُن و مدول دو ۸۱ هزار و ۱۳۴ تُن در فروردین امسال به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما خوزستان

عناوین برگزیده