تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۴:۳۳
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۳۰۰۰۸۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل شرکت سیمان ارض‌العماره:

افزایش سرمایه‌گذاری در عراق در دستور کار قرار دارد

می متالز - مدیرعامل ارض‌العماره گفت: افزایش سرمایه‌گذاری در کشور عراق با هدف گسترش بازار صادراتی در دستور کار شرکت قرار دارد.

به گزارش می‌متالز به نقل از شستا رسانه، دولابی مدیرعامل شرکت سیمان ارض‌العماره تشریح کرد: در حال حاضر ضمن بررسی در صنایع پایین‌دستی صنعت سیمان، تولید سیمان رنگی و همین طور تولید سیمان سفید بحث محصولات پایین دستی سیمان همانند بلوک سیمانی،‌ ای سی سی و مواردی از این قبیل در دست پیگیری و امکان سنجی است. در سال گذشته (۲۰۲۲) ضمن تبدیل محصولات به سیمان آهکی و به نوعی سیمان مقاوم، مجوز و مدرک استاندار محصولات نیز کسب کرده‌ایم.

افزایش سرمایه‌گذاری در عراق در دستور کار قرار دارد

وی افزود: کیفیت سیمان ما به گونه‌ای است که پروژه‌های بزرگ کشور عراق تمایل دارند تا اقدام به خرید محصولات کنند و در واقع بیشتر فروش ما در سال گذشته به صورت فله بوده است، بر این اساس در حال حاضر ظرفیت تولیدی ما ۲ هزار تن در روز است، اما شاید در حدود یک دوم یا یک سوم تقاضای موجود در بازار باشد به همین علت احداث یک آسیاب دیگر، در سالی که به فرمایش مقام معظم رهبری به شعار رشد تولید مزین شده است، در دستور کار جدی ما قرار گرفته است.

وی در ادامه بیان داشت: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود و وجود دانش فنی شرکت بسته‌بندی فارس و‌ خوزستان و همین طور وجود خطوط تولید پاکت کاغذی در کشور انتقال یک خط به عراق جهت تولید پاکت سیمان در دست اقدام است.

دولابی گفت: در واقع مصرف خود مجموعه حدود ۵ میلیون تخته پاکت در سال است که می‌توانیم این مقدار را خودمان تولید کنیم.

مدیر عامل ارض العماره در پایان گفت: وجود مشترکات فراوان دینی، فرهنگی با کشور عراق ما را برآن داشته تا به عنوان یک بنگاه نگاهمان به این کشور ناظر به یک افق استراتژیک برد – برد تعریف شود.

منبع: سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)

عناوین برگزیده