تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۲۸
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۳۰۰۲۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سیرجان:

افزایش ۴۳۳ درصدی صادرات کالا‌های تولید منطقه در سال ۱۴۰۱

‌می‌متالز - معاون اقتصادی و امور سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی سیرجان، از افزایش ۴۳۳ درصدی صادرات کالا‌های تولید منطقه در سال ۱۴۰۱ خبر داد. مهتاب ستوده نیا با اعلام این خبر گفت: در ۱۲ ماه سال ۱۴۰۱ بیش از ۶۵۰۰۰ تن انواع محصولات شامل قند و شکر، بریکت آهن اسفنجی، مستربچ و … با ارزش بیش […]

به گزارش می‌متالز، معاون اقتصادی و امور سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی سیرجان، از افزایش ۴۳۳ درصدی صادرات کالا‌های تولید منطقه در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

مهتاب ستوده نیا با اعلام این خبر گفت: در ۱۲ ماه سال ۱۴۰۱ بیش از ۶۵۰۰۰ تن انواع محصولات شامل قند و شکر، بریکت آهن اسفنجی، مستربچ و … با ارزش بیش از ۷۰۰۰ میلیارد ریال به کشور‌های افغانستان، تاجیکستان، اندونزی، عراق و ازبکستان صادر شده است که این میزان افزایش از ابتدای سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۳۳ درصد رشد را نشان می‌دهد. بر پایه این گزارش ارزش ریالی این تولیدات نیز ۲۷۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کرده است.

ستوده نیا افزود: صادرات پیش از آن که بخواهد به سود صادرکننده باشد بیشتر برای کشور مزیت دارد. اقتصاددانان افزایش صادرات را موجب فرصت‌های جدید شغلی، رونق رشد اقتصادی، ایجاد درآمد مالیاتی و بهبود تراز پرداخت می‌دانند. می‌توان از افزایش نقدینگی به عنوان مهمترین فایده صادرات برای شخص صادرکننده نام برد.

به گفته وی، در بسیاری از کشور‌های پیشرفته، صادرات محور اصلی توسعه بوده و اهمیت بسیاری در حضور آن کشور در بازار‌های جهانی دارد. تولیدات داخلی و عرصه آن در بازار رقابت جهانی یا به بیان دیگر صادرات، یکی از عواملی است که می‌تواند کشور‌ها را مستقل کند.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی سیرجان افزود: اهمیت و ضرورت حضور کالا‌های ساخت یک کشور در بازار جهانی و فضای اقتصاد بین‌المللی از مهمترین عوامل توسعه است.

منبع: پایگاه خبری پند رسانه ای سیرجان نیوز

عناوین برگزیده