تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۲۱
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۳۰۰۲۱۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

افتتاح کارگاه و آزمایشگاه جنبی نیروگاه حرارتی در ذوب‌ آهن اصفهان

‌می‌متالز - آیین افتتاح کارگاه و آزمایشگاه برق نیروگاه حرارتی در ذوب‌آهن اصفهان چهارشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه هم‌زمان با هفته کاروکارگر با حضور سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج کشور، مهدی کوهی مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان، آیت الله رهبر مسوول هماهنگی تبلیغات اسلامی و تعدادی از معاونین و مدیران شرکت برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، سرتیپ پاسدار سلیمانی رییس سازمان بسیج کشور در این آیین با اشاره به اینکه با همت و تلاش کارکنان ذوب‌آهن اصفهان بهار تولید در این شرکت رقم خورد، گفت: این موفقیت کارکنان ذوب‌آهن یک مجاهدت است، زیرا توانستند با بومی سازی تجهیزات این نیروگاه اقدام مهمی در جهت خودکفایی صنعت بردارند.

وی خاطر نشان ساخت: با نگاه به توانایی داخلی و خود باوری می‌توان اقدامات بزرگی انجام داد و این کار اجر بزرگی دارد، زیرا چرخه صنعت کامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت در این آیین گفت: در سال جاری که به تدبیر مقام معظم رهبری با عنوان مهار تورم و رشد تولید نام گذاری شده است، کارکنان شرکت عزم خود را برای تولید بیشتر جزم کرده اند.

وی افزود: در این کارگاه و آزمایشگاه، اقدامات بسیار مهمی انجام شده تا تجهیزات بومی سازی و بازسازی شوند و در مجموع، ذوب‌آهن اصفهان بتواند در تامین برق بیش از گذشته خودکفا گردد. کوهی افزود: مدیریت جهادی در ذوب‌آهن اصفهان جاری شده و نتایج آن در قالب رشد کمی و کیفی تولید و توسعه ساخت داخل نمایان خواهد شد.

محمدرضا امین صبوری مدیر تولید و توزیع برق شرکت با اشاره به اینکه هم اکنون ۷۵ درصد نیاز برق داخلی را تولید می‌کنیم گفت: با توجه به محدودیت‌های گاز و آب تنها ۲۵ درصد از نیاز برق شرکت را از شبکه سراسری تامین می‌کنیم، به همین منظور افتتاح این کارگاه و آزمایشگاه در دستور کار قرار گرفت تا از شبکه برق سراسری بی نیاز شویم.

وی یاد آور شد: نیروگاه ۱۱۰ مگاواتی توازن (هاربین) توسط پیمانکاران چینی ساخته شد، ولی هیچ قطعه رزرو و نقشه‌ای به ذوب‌آهن تحویل نشد. با توجه به اینکه هزینه تعمیرات درایو‌ها، والو‌ها و کلید‌های فشار ضعیف بسیار زیاد بود به همین منظور تلاشگران شرکت با مهندسی معکوس و راه اندازی آزمایشگاه توانستند سیمیلاتور‌ها و والو‌های نیروگاه در تیپ‌های مختلف را رفع عیب کنند و درایو‌های برج‌های خنک کننده را دوباره وارد مدار تولید نمایند.

مدیر تولید و توزیع برق گفت: کارگاه و آزمایشگاه برق این مرکز توانایی تعمیرات تجهیزات سایر بخش‌های این مدیریت را دارد و حتی می‌تواند تعمیرات سایر شرکت‌ها را انجام دهد.

افتتاح کارگاه و آزمایشگاه جنبی نیروگاه حرارتی در ذوب‌ آهن اصفهان

افتتاح کارگاه و آزمایشگاه جنبی نیروگاه حرارتی در ذوب‌ آهن اصفهان

افتتاح کارگاه و آزمایشگاه جنبی نیروگاه حرارتی در ذوب‌ آهن اصفهان

منبع: ذوب آهن اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده