تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۱۸
بازدید: ۶۳
کد خبر: ۳۰۰۴۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ارز دیجیتال تتر، راه حلی پایدار برای تجارت ارز دیجیتالی

‌می‌متالز - تتر یک استیبل کوین پر کاربرد در دنیای ارز‌های دیجیتال است که با ارزش دلار آمریکا ارتباط تنگاتنگ دارد.

به گزارش می‌متالز، تتر یک استیبل کوین پر کاربرد در دنیای ارز‌های دیجیتال است که با ارزش دلار آمریکا ارتباط تنگاتنگ دارد. تتر در سال ۲۰۱۴ با نام اختصاری USDT راه اندازی شده است و به گونه‌ای طراحی شده که جایگزینی پایدار برای سایر ارز‌های دیجیتال ناپایدار ارائه کند و به معامله گران اجازه دهد بدون نیاز به بانکداری سنتی، وجوه خود را بین صرافی‌ها جابجا کنند.

با این حال، تتر همچنین به دلیل ادعا‌های خود مبنی بر پشتیبانی کامل از ذخیره، بررسی دقیق نظارتی و نگرانی در مورد تأثیر بالقوه آن بر ثبات بازار ارز‌های دیجیتال، با اختلاف نظر و انتقاد مواجه شده است.

با وجود این چالش‌ها، تتر همچنان یک انتخاب محبوب در میان معامله گران و سرمایه گذاران ارز‌های دیجیتال است.

چرا تتر یک ارز دیجیتال پایدار محسوب می‌شود؟

تتر یک استیبل کوین است، زیرا برای حفظ ارزش ثابتی که با دلار آمریکا مرتبط است طراحی شده است. تتر با پشتوانه شدن توسط ذخایری که ارزشی معادل مقدار توکن‌های تتر در گردش دارند، به این ثبات دست می‌یابد.

طبق سایت رسمی تتر، هر توکن تتر ۱۰۰% توسط یک ارز سنتی (دلار آمریکا) پشتیبانی شده که در حساب‌های ذخیره تتر نگهداری می‌شود. این پشتوانه ذخیره به Tether اجازه می‌دهد تا ارزش ثابتی را که به دلار آمریکا متصل است، با ارزش یک توکن تتر برابر با یک دلار آمریکا حفظ کند.

هدف از ثبات تتر این است که راهی مطمئن و راحت برای معامله گران و سرمایه گذاران برای جابجایی وجوه بین صرافی ها، بدون نیاز به سیستم‌های بانکی سنتی فراهم کند که می‌تواند کند و گران باشد.

با استفاده از تتر، معامله گران می‌توانند از نوسانات سایر ارز‌های دیجیتال اجتناب کنند و دارایی پایداری داشته باشند که به راحتی با ارز‌های دیجیتال دیگر یا ارز‌های سنتی فیات مبادله شود.

تتر این ثبات را با نگهداری ذخایر دلار آمریکا متناسب با تعداد توکن‌های USDT در گردش انجام می‌دهد. هدف این است که اطمینان حاصل شود که هر توکن USDT توسط مقداری معادل دلار آمریکا ذخیره شده است. USDT به طور گسترده در دنیای ارز‌های دیجیتال به عنوان وسیله‌ای برای تجارت و انتقال وجه بین صرافی‌ها و کیف پول‌ها استفاده می‌شود.

Tether توسط Tether Limited، شرکتی در بریتانیا (جزایر ویرجین) اداره می‌شود. این شرکت در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد و به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه iFinex که مالک و اداره کننده صرافی ارز دیجیتال Bitfinex است، فعالیت می‌کند.

تتر لیمیتد استیبل کوین USDT را صادر و مدیریت می‌کند که به طور گسترده در صنعت ارز‌های دیجیتال استفاده می‌شود. اگر شما یک معامله گر ارز‌های دیجیتال هستید، اطلاع از قیمت تتر به صورت لحظه‌ای مهم است؛ زیرا به عنوان یک ارز میانجی پایدار بین سایر ارز‌های دیجیتال و ارز‌های فیات عمل می‌کند. معامله گران ممکن است از USDT به عنوان پوششی در برابر نوسانات قیمت در سایر ارز‌های دیجیتال یا به عنوان راهی برای جابجایی وجوه بین صرافی‌ها استفاده کنند.

ارز دیجیتال تتر، راه حلی پایدار برای تجارت ارز دیجیتالی

پشتوانه تتر چیست؟

تتر (USDT) قیمت ثابتی دارد، زیرا برای حفظ پیوند ۱:۱ با دلار آمریکا طراحی شده است. این بدان معناست که ارزش یک توکن USDT قرار است معادل یک دلار آمریکا باشد. برای دستیابی به این ثبات، Tether Limited، شرکت پشتیبان USDT، ادعا می‌کند که ذخایری از دلار آمریکا دارد که برابر با تعداد کل توکن‌های USDT در گردش است.

پشتوانه تتر (https://blog.sarrafex.com/tether-support) با دارایی‌های دنیای واقعی باعث ایجاد اطمینان در ارزش USDT می‌شود و به ثابت نگه داشتن قیمت کمک می‌کند.

علاوه بر این، Tether Limited مکانیسم‌هایی برای مدیریت عرضه توکن‌های USDT و تنظیم عرضه بر اساس تقاضا دارد. این کمک می‌کند تا با جلوگیری از تغییرات ناگهانی عرضه و تقاضا بر قیمت توکن، قیمت USDT ثابت بماند. به طور کلی، ترکیب پشتوانه دارایی و مدیریت عرضه به حفظ ثبات قیمت Tether کمک می‌کند.

تتر گلد (XAUT) یک استیبل کوین است که به قیمت طلا متصل می‌باشد و هر توکن XAUT نشان دهنده مالکیت یک تروی اونس طلای فیزیکی است که در یک انبار سوئیسی ذخیره می‌شود.

مانند سایر استیبل کوین‌های تتر، XAUT به گونه‌ای طراحی شده است که معامله گران و سرمایه گذاران را در معرض قیمت طلا بدون نیاز به نگهداری طلای فیزیکی یا قرارداد‌های آتی طلا قرار دهد. تتر گلد توسط تتر لیمیتد، شرکت پشتیبان استیبل کوین محبوب USDT، در ژانویه ۲۰۲۰ راه اندازی شد.

هدف تتر گلد ارائه راهی مطمئن و راحت برای سرمایه گذاران برای قرار گرفتن در معرض قیمت طلا است که اغلب به عنوان یک دارایی امن در زمان عدم اطمینان اقتصادی دیده می‌شود.

هر دو Tether و Tether Gold توسط Tether Limited منتشر می‌شوند و از نظر عملکرد و استفاده از آن‌ها شباهت‌هایی دارند. با این حال، آن‌ها به دارایی‌های زیربنایی مختلفی متصل هستند، که آن‌ها را برای مقاصد مختلف سرمایه گذاری مناسب می‌کند.

پایدارترین ارز دیجیتال چیست؟

ثبات قیمت USDT برای معامله گران و سرمایه گذارانی که از آن به عنوان یک استیبل کوین برای محافظت در برابر نوسانات سایر ارز‌های دیجیتال استفاده می‌کنند، بسیار مهم است. زمانی که قیمت سایر ارز‌های دیجیتال در نوسان است، سرمایه گذاران می‌توانند در داخل و خارج با USDT معامله کنند و میزان سود خود را قفل کرده و از ضرر‌های احتمالی محافظت کنند.

علاوه بر این، ثبات USDT برای سلامت کلی بازار ارز‌های دیجیتال مهم است. اگر USDT نوسانات قیمتی قابل توجهی را تجربه کند یا پیوند ۱:۱ خود را با دلار آمریکا از دست بدهد، می‌تواند بی ثباتی در بازار ایجاد کند و به طور بالقوه منجر به سقوط بزرگتر بازار ارز‌های دیجیتال شود.

قیمت تتر به صورت لحظه‌ای و سایر ارز‌های دیجیتال برای سرمایه گذاران و معامله گرانی که علاقه‌مند به خرید یا فروش این دارایی‌ها هستند، مهم است. قیمت USDT منعکس کننده تقاضا و عرضه بازار برای استیبل کوین است و می‌تواند به عنوان یک نقطه مرجع برای تعیین ارزش سایر ارز‌های دیجیتال استفاده شود، زیرا بسیاری از ارز‌های دیجیتال اغلب در برابر USDT در مبادلات ارز‌های دیجیتال معامله می‌شوند. علاوه بر این، قیمت تتر به صورت لحظه‌ای برای افرادی که از استیبل کوین USDT به عنوان وسیله پرداخت یا ذخیره ارزش استفاده می‌کنند، مهم است، زیرا بر قدرت خرید دارایی آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

بهترین سایت خرید ارز دیجیتال تتر

چندین فاکتور مهم برای انتخاب سایت خرید ارز دیجیتال وجود دارد که به آن اشاره خواهیم کرد:

امنیت: هنگام انتخاب سایت خرید ارز دیجیتال، امنیت باید در اولویت باشد. به دنبال پلتفرم‌هایی باشید که دارای اقدامات امنیتی قوی هستند، مانند احراز هویت دو مرحله ای، ذخیره سازی سرد برای وجوه.

رابط کاربری و سهولت استفاده: فرآیند خرید باید ساده و آسان باشد، حتی برای مبتدیان. این سایت باید یک رابط کاربری بصری داشته باشد و دستورالعمل‌های روشنی در مورد نحوه خرید و فروش ارز‌های دیجیتال ارائه دهد. استفاده از اپلیکیشن مخصوص موبایل امکانات بهتر و راحت تری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

گزینه‌های پرداخت: بررسی کنید که کدام یک از روش‌های پرداخت، پذیرفته شده است و مطمئن شوید که آن‌ها برای شما مناسب هستند. برخی از پلتفرم ها، حواله‌های بانکی، کارت‌های اعتباری یا پی پال را می‌پذیرند، در حالی که برخی دیگر ممکن است فقط ارز‌های دیجیتال را بپذیرند.

کارمزد: سایت‌های مختلف خرید ارز‌های دیجیتال ممکن است هزینه‌های متفاوتی برای خرید و فروش ارز‌های دیجیتال داشته باشند. هزینه‌ها را در بین صرافی‌های ارز دیجیتال مقایسه کنید تا مطمئن شوید که بهترین ارزش را برای پول خود دریافت می‌کنید.

شهرت: به دنبال سایت‌هایی باشید که شهرت خوبی در جامعه ارز‌های دیجیتال دارند. می‌توانید نظرات و رتبه‌بندی‌ها را در سایت ها، انجمن‌ها و رسانه‌های اجتماعی مستقل بررسی کنید تا از میزان قابل اعتماد بودن یک صرافی مطلع شوید.

تنوع ارز‌های دیجیتال: برخی از سایت‌های خرید ممکن است تنها از تعداد محدودی ارز دیجیتال پشتیبانی کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است طیف وسیع تری از گزینه‌ها را داشته باشند. در نظر بگیرید که چه ارز‌های دیجیتالی را می‌خواهید بخرید و صرافی را انتخاب کنید که از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

به طور کلی، انجام تحقیقات و انتخاب یک سایت خرید ارز دیجیتال که نیاز‌ها و اولویت‌های خاص شما را برآورده می‌کند، مهم است.

جمع آوری

یکی از بهترین سایت‌ها برای خرید تتر در ایران، صرافی صرافکس می‌باشد. این صرافی تمام فاکتور‌های مهم برای انتخاب یک صرافی معتبر ارز دیجیتال را داراست و شما می‌توانید ارز مورد نظر خود را با سریعترین زمان و کمترین هزینه (کارمزد) خریداری نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر، آشنایی با صرافکس، مطالعه آخرین و جدیدترین اخبار دنیای دیجیتال، بررسی قیمت لحظه‌ای ارز‌های دیجیتال، خرید و فروش آسان رمزارز‌های مختلف، به سایت صرافکس (https://sarrafex.com) مراجعه نمایید.

منبع: بازار

عناوین برگزیده