تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۴۱
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۳۰۰۴۵۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سقوط دنباله‌دار قیمت سنگ آهن

‌می‌متالز - گروه صنعتی فولاد چین از تولیدکنندگان فولاد در این کشور خواسته است تا برای ادامه بقا، تولید خود را کاهش دهند.

به گزارش می‌متالز، گروه صنعتی فولاد چین از تولیدکنندگان فولاد در این کشور خواسته است تا برای ادامه بقا، تولید خود را کاهش دهند. سیاست جدیدی که علی‌رغم برخی از تحلیلگران حتی در صورت بهبود تقاضای سنگ‌آهن تا پایان سال جاری میلادی، به دلیل سیاست‌های چین به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد جهان در محدود کردن تولید فولاد، قیمت این کامودیتی را تضعیف خواهد کرد.

به گفته انجمن آهن و فولاد چین، قیمت فولاد در چین به دلیل سرعت ناامیدکننده بهبود تقاضا، کاهش یافته و این صنعت را با چالش‌هایی مواجه کرده است.

این گروه از تولیدکنندگان خواسته است که برای کمک به تضمین جریان نقدی باثبات، تولید فولاد خود را کاهش دهند.

به گفته مشاور صنعتی گروه مای استیل، بیش از ۳۰ کارخانه فولاد از روز سه‌شنبه پنجم اردیبهشت ماه برنامه‌های خود را برای تعمیرات و اورهال سالانه ارائه کرده‌اند. سنگ‌آهن با عیار ۶۲ درصدی که از مسیر شمال چین وارد می‌شود، با ۲.۷۴ درصد افزایش به قیمت ۱۰۶.۳۲ دلار در هر تن معامله شد.

سقوط دنباله‌دار قیمت سنگ آهن

در مقابل، پرمعامله‌ترین قرارداد ماه سپتامبر سنگ‌آهن به عنوان ماده اولیه تولید فولاد در بورس کالای دالیان چین، معاملات روزانه را با ۰.۴ درصد کاهش به قیمت ۷۱۶.۵۰ یوان (۱۰۳.۵۲ دلار) در هر تن به پایان رساند.

تحلیلگران هوآتای فیوچرز طی یادداشتی اعلام کردند که حتی اگر تمایل چین به محصولات فولادی تا پایان سال بهبود یابد، قیمت سنگ‌آهن به دلیل سیاست‌های دولت برای محدود کردن تولید فولاد در طولانی مدت کاهشی خواهد بود.

به گفته تحلیلگران و بر اساس گزارش‌هایی که اخیرا منتشر، اما تایید نشده، چین در حال بررسی ایجاد محدودیت برای روی تولید فولاد در سال جاری است و سیاست دو ساله خود را با هدف محدود کردن انتشار گاز‌های گلخانه‌ای توسط بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد جهان تمدید می‌کند.

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده