تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۴۴
بازدید: ۷۱
کد خبر: ۳۰۰۲۸۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کاهش قیمت سنگ آهن وارداتی به چین پس از رشد هفته گذشته

‌می‌متالز - با توجه به افزایش قیمت سنگ آهن وارداتی به چین در هفته گذشته به دلیل تعطیلات روز کارگر، قیمت این محصول در این هفته کاهش خواهد یافت و در محدوده وسیعی حرکت خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز به نقل از SMM، بررسی اخبار نشان می‌دهد دولت چین در ۱۴ آوریل هیچ کاهش یا افزایشی در تولید فولاد خام اعلام نکرده است.

فعالان بازار در روز دوشنبه (۲۴ آوریل) گزارش دادند شرکت‌های پایانه‌ای در اوایل هفته گذشته برخی خرید‌ها را برای تعطیلات آتی روز کارگر انجام دادند که باعث افزایش اندکی قیمت سنگ آهن شد. با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد نظارت بر سیاست و کاهش تولید که توسط کارخانه‌های فولادی در سیچوان، شانشی و شانشی در مورد فروش ضعیف فولاد انجام شد، بدبینی را در بازار سنگ آهن چین برانگیخته است.

به نقل از چندین منبع خبری، قیمت سنگ آهن وارداتی به چین در هفته منتهی به روز دوشنبه (۲۴ آوریل) ابتدا تقویت و سپس کاهش یافت. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت سنگ آهن فاین نوع PB نیز در بنادر شاندونگ در هفته منتهی به روز دوشنبه (۲۴ آوریل) حدود ۵ تا ۱۰ یوان در هر تن نسبت به هفته قبل کاهش یافت.

در این میان معامله گران در روز دوشنبه (۲۴ آوریل) اعلام کردند با بهبود شرایط آب و هوایی در هفته جاری در کشور چین، محموله‌های سنگ آهن وارد شده از استرالیا به چین افزایش خواهد یافت. در نتیجه انتظار می‌رود که قیمت محموله‌های سنگ آهن جهانی نیز در این هفته افزایش یابد.

به نقل از برخی تاجران، کشتی‌هایی که به دلیل طوفان‌های قبلی تاخیر داشتند نیز به زودی وارد بنادر چین خواهند شد. در نتیجه بررسی‌ها نشان می‌دهد تقاضای سنگ آهن از کارخانه‌های فولاد داخلی ممکن است در این هفته ثابت باشد.

همچنین تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۲۴ آوریل) گزارش دادند برخی از کارخانه‌های فولاد مستقر در شانشی تعمیرات یا کاهش تولید را انجام خواهند داد، اما برخی از کارخانه‌هایی که موجودی مواد خام آن‌ها کم است، سنگ آهن را با نزدیک شدن به تعطیلات روز کارگر ذخیره خواهند کرد.

در نتیجه برخی منابع خبری اعلام کردند با در نظر گرفتن تأثیر افزایش نرخ بهره بانک مرکزی و تقاضای فولاد ساختمانی، قیمت سنگ آهن چین در این هفته اندکی افزایش یافته و در محدوده وسیعی حرکت خواهد کرد.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده