تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۵۱
بازدید: ۵۸
کد خبر: ۳۰۰۴۵۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

تغییر نام جگوار لندروور

‌می‌متالز - جگوار- لندروور همزمان با اجرای یک استراتژی تازه نامش را به JLR تغییر داد. در استراتژی جدید، کارخانه به چهار زیرمجموعه رنج‌روور، دیسکاوری، دیفندر و جگوار تقسیم می‌شود.

به گزارش می‌متالز، خودروساز انگلیسی سال‌های گذشته تلاش کرده بود تا مجموعه شاسی‌بلند‌های خود را تا حد امکان از هم جدا کند تا با یکدیگر رقابت نکنند. با این هدف، رنج‌روور بر لوکس‌بودن محصولات خود تاکید می‌کرد. دیسکاوری قرار بود شاسی‌بلندی برای خانواده‌ها باشد و دیفندر خودرویی بود که برای رانندگی خارج از جاده ساخته می‌شد. حالا JLR این سه بخش را همراه با جگوار به زیرمجموعه‌های مستقل‌تر تبدیل کرده تا راحت‌تر رشد کنند.

با این دسته‌بندی جدید، نمایندگی‌ها بر فروش یک برند تمرکز خواهند کرد و طراحی داخلی آن‌ها هم لوکس‌تر خواهد شد. JLR همچنین بوتیک‌هایی در محله‌های ثروتمند تاسیس می‌کند.JLR همزمان اعلام کرد که برای ساخت یک پلتفرم الکتریکی یک میلیارد پوند (بیش از یک‌میلیارد و ۲۰۰میلیون دلار) سرمایه‌گذاری کرده است. این بخشی از سرمایه‌گذاری ۱۵میلیاردپوندی (۱۸میلیارد و ۶۰۰هزار دلاری) کارخانه است تا در نهایت جگوار را به یک خودروساز الکتریکی تبدیل کند. جگوار سال آینده یک خودروی چهاردر اسپرت الکتریکی به بازار عرضه می‌کند که قیمت پایه‌اش صدهزار پوند (۱۲۴هزار دلار) است. JLR می‌گوید این جگوار جدید سریع‌ترین خودروی است که در تاریخ کارخانه ساخته شده و می‌تواند با هر بار شارژ تا ۷۰۰ کیلومتر حرکت کند. با استراتژی جدید کارخانه، جگوار می‌خواهد در آینده با خودروسازان لوکسی مانند بنتلی رقابت کند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده